Firefox 2.0

Inaktiv
Firefox 2.0

Nu är Firefox 2.0 här. Med en rätt trevlig plugin för de som fastnat i felstavningsträsket. Man kan tanka rättstavningsplugin. Rätt smart grej som rättstavar det man skriver i forum osv.

Tyvärr fungerar det inte för de som sär stavar, sär stavar du kommer du fortfarande att sär stava.
Torr humor.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

jag sär skriver aldrig XD


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

några av mina teman uppgraderades när jag installerade så "inga teman" är väl en liten överdrift


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

nj
Medlem
Skrivet av RAMMESTUSS:

Härligt med ny version, det tråkiga är dock att inga tema och bara några tillägg är kompatibla med 2.0 än.

Inga themes och bara några extensions? Intressant då att bara 1 themes av de 7 jag har installerade inte fanns i en uppgraderad version (dock utvecklaren av det themet en testversion i väntan på att han helt översatt det från FF 1.5 till 2.0), samt av mina 32 extensions så var det bara 1 som ännu inte uppdaterats till FF 2.0.
Finns det inga att hitta via uppdateringsfunktionen så är det möjligt att det går att hitta beta/testversioner som ännu inte hunnit bli färdiga för 2.0 i extension/themes forumen som finns på MozillaZine.

Har man laddat ner ett theme från tex Deviantart så är det en idé att kolla där om det finns en uppdaterad version ifall utvecklaren inte lagt upp themet på Mozillas egen sida, och då är jag lite osäker på om uppdateringsfunktionen kan hitta nyare versioner.

Sedan så finns det redan en tråd om FF 2.0 från [n=15939 nyheten] som skrevs häromdagen.

Medlem

GrayModern2 temat funkar iaf

Jee
Medlem

Noia 2.0 (eXtreme) använder jag. Funkar perfekt.


signatur

Eller inte?

Inaktiv

Jag läste att det skulle finns en funktion som återställer alla tabs när man stängt ner firefox och när man startar det är alla sidor som man hade uppe i tabs kvar. Är det ett tillägg eller är det en inbyggd funktion som kan slås på på något finurligt sätt? För jag har inte hittat vart man isf kan slå på den funktionen.

nj
Medlem
Skrivet av Silent:

Jag läste att det skulle finns en funktion som återställer alla tabs när man stängt ner firefox och när man startar det är alla sidor som man hade uppe i tabs kvar. Är det ett tillägg eller är det en inbyggd funktion som kan slås på på något finurligt sätt? För jag har inte hittat vart man isf kan slå på den funktionen.

Tools -> Options -> Main -> "When Firefox starts: Show my windows and tabs from last time" (alternativt längst upp i Main).

Inaktiv

Tack den där rullistan missade jag helt

nj
Medlem
Skrivet av Silent:

Tack den där rullistan missade jag helt

Du är inte ensam, hade tom sett en screenshot som visade den men fick ändå leta genom hela menyn innan jag hittade den...

1
Skriv svar