Chat-program

Medlem
Chat-program

Jag kan inte logga in på Live Messenger (MSN) längre av nån konstig anledning. Nån som kan tipsa om andra alternativa chatprogram som funkar med MSN?


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem
nj
Medlem

Miranda IM (imho det bästa multi-protokoll IM-programmet för Windows), Gaim, Psi.

Medlem

det enda alternativet jag har testat i windows är trillian. använd inte det, buggigare program får man leta länge efter!


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Va fan... Det där Miranda IM verkar bra men kan inte söka kontakter på MSN via det. Som om jag är offline eller nått. Fattar inte


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

nj
Medlem
Skrivet av yonaz:

Va fan... Det där Miranda IM verkar bra men kan inte söka kontakter på MSN via det. Som om jag är offline eller nått. Fattar inte

Har haft en del problem med att MSN i Miranda visat mig som online, men MSNs servrar registrerar mig som offline. Har för mig jag fick till det genom att leka lite med inställningarna för MSN under protokoll-kategorin.
Har dock inte haft minsta problem med det sedan jag började använda 0.6 development builds som innehåller en hel del fixar för MSN-protokollet.
Enda problemet som jag haft med iaf build #14 (som var senaste tills inatt/i förmiddags) är att ibland har Miranda kraschat när jag stängt av programmet.

Medlem

GAIM fungerar bra...Pa Ubuntu(Linux) allafall

Medlem

GAIM saknar väl en del funktioner, som visningsbild och sånt. Iaf i Linux. Eller är jag ouppdaterad?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Tycker senaste GAIM är strålande (2.0 betan dvs)


signatur

Space for rent.

Inaktiv

hwergelmer är ouppdaterad.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

haha, ok *skäms


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

GAIM saknar väl en del funktioner, som visningsbild och sånt. Iaf i Linux. Eller är jag ouppdaterad?

Visningsbild funkar iaf för mej i Linux

Medlem

då har jag en gammal version, fy på mig


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Nu funkade det. MSN 7.5 funkar, inte 8.0. Var tydligen inte bara jag som hade det problemet.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

1
Skriv svar