Vista, inget ljud :(

Inaktiv
Vista, inget ljud :(

Hejsan forummedlemmar

Skulle behöva lite hjälp av er...
det är så att jag har installerat Vista RC2 på min dator för att prova då datorn ändå behövdes formateras, problemet är bara det att Vista inte hittar åt ngt ljudkort. Jag har ett inbyggt ljudkort på ett Intel D865GBF moderkort.
Går det att fixa att det blir ngt ljud eller måste man inhandla ett riktigt ljudkort? Har varit inne på att bara köpa ett billigt ljudkort då Q4a inte vill funka riktigt utan ett ljudkort.

Så min följefråga är vilket ljudkort kan man köpa som har stöd för vista och även funkar för de flesta spel? (gärna länk)


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

nj
Medlem

Du har letat efter Vista-kompatibla drivrutiner (förmodligen betadrivrutiner du måste leta efter) på Intels hemsida?
De flesta större tillverkare kommer väl se till att deras ljudkort blir Vista-kompatibla när det börjar dra ihop sig till release. Creative verkar ha en betadrivrutin till Vista för Audigy-serien och X-Fi än så länge.

Medlem

Har du provat att ansluta till Windows update? Kanske får du något den vägen.

Inaktiv

ha kollat runt lite på intels hemsida men utan resultat
hjälper inte heller att köra update...


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Inaktiv

verkar som att vista o ljud inte går hand i hand, har testat dom tre betorna som fanns innan RC1 o fick inget ljud varken genom det integrerade eller sb2 :/ ..oftast fanns det bara inaktuella betatester

o då testade jag verkligen alla mulle meck lösningar som jag kunde komma på, ungefär som att sitta med WinMe igen, fast förutom ljudet så är Vista ju underbart

Medlem

Ni kan se om denna sidan löser erat ljud problem här

1
Skriv svar