Kommer inte in på min dator.

Medlem
Kommer inte in på min dator.

Ja, jag vet ,har många problem med min dator....

Nu freezar min dator precis innan man kommer in till skrivordet, På windows loggan, den bara fortsätter ladda och ladda, men det gör inte min dator, så jag kan inte göra nånting därifrån.

Detta hände efter:
Först, formaterade jag om datorn med sp1 skiva, Installerade alla uppdateringar osv,
Sen kom sp2, efter den hade installerat klart så ville den ju så klart starta om datorn.

Gjorde systemåterställning men det hjälpte dock ej.

Vet att andra haft liknande problem, men då har ni inte kunnat köra felsäkert läge, det kan jag, För windows loggan kommer inte fram, Det står bara på botten av skärmen "Press esc to cancel loading SPTD.sys" Om jag trycker esc så kommer jag in, men trycker jag inte, då får jag black screen.

Någon som vet vad som är fel?

Inaktiv

Låter som det blivit något fel iom att du installerade sp2 i efterhand. Om du har möjlighet formatera om igen men med en sp2 slipstreamad skiva. Det borde lösa dina problem.

Medlem
Skrivet av Silent:

Låter som det blivit något fel iom att du installerade sp2 i efterhand. Om du har möjlighet formatera om igen men med en sp2 slipstreamad skiva. Det borde lösa dina problem.

Slipstreamad?

Men det är ett annat problem, När jag ska formatera, så stängs min dator av, hade de problemet innan, men det fixade jag gemom att boota med cd från bios, Men nu verkar det inte funka!

Medlem

Okaj, Nu testade jag ta bort SP2 i felsäkert läge, Sen tog den bort en del filer, sen stängdes min dator av! Nu kan jag inte ens gå in i felsäkert läge! Blir blue screen och winserv filen fattas, sen startas den om.

Ska jag formatera så stängs min dator av!

Kom igen! Skitjobbigt att inte kunna sitta på datorn! Ingen som kan hjälpa mig?

Inaktiv

men du har ju fått hjälp. :?
installera om med en slipstreamad skiva; google is your friend.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv
Skrivet av Reaction:
Skrivet av Silent:

Låter som det blivit något fel iom att du installerade sp2 i efterhand. Om du har möjlighet formatera om igen men med en sp2 slipstreamad skiva. Det borde lösa dina problem.

Slipstreamad?

Men det är ett annat problem, När jag ska formatera, så stängs min dator av, hade de problemet innan, men det fixade jag gemom att boota med cd från bios, Men nu verkar det inte funka!

Skaffa en XP-skiva med SP2 på, tex en polares. Du kan använda din egen XP-nyckel. Installera. Klart.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

SPTD.sys är en del utav Daemon-tools, avinstallera D-Tools så borde det nog lösa sig.

1
Skriv svar