MSN Problem, hjälp...

Inaktiv
MSN Problem, hjälp...

Jag använder Windowns Live Messenger. Vi har tre stycken inloggningskonto och det är bara mitt konto som inte fungerar...
--------------------------------------------------

Dessa meddelande kommer upp:

- Det går inte att logga in på Windows Live Messenger eftersom tjänsten är otillgänglig för tillfället, försök igen senare.

Felkod: 81000314.
--------------------------------------------------

Detta verkar för mig vara ett acceptabelt fel...

--------------------------------------------------
Men när jag försöker igen efter ett tag kommer de ett nytt:

- Det går inte att logga in på Windows Live Messenger försök igen senare.
Om du vill att vi ska felsöka problemet klickar du felsök.

Felkod: 80072efd

Felsöker och reparerar, men de funkar fortfarande inte som de ska.
--------------------------------------------------

Det kommer så småning om ytterligare ett meddelande...

- Det gick inte att logga in på Windows Live Messenger, förmodligen har ett fel uppstått med tjänsten eller din Internet-anslutning.
Kontrollera att du är ansluten till Internet.

Felkod: 8100036

JA, JAG ÄR ANSLUTEN TILL INTERNET...
Allting på Internet fungerar som de ska...
--------------------------------------------------

Någon som har en vettig lösning på mitt problem?

//Mjr.Fuckup

Inaktiv

jag kunde inte logga in tidigare idag, är det första gången det har hänt? om du fortfarande inte kan logga in så kan du ju självklart ominstallera msn, men antar att du redan testat det.

Medlem

brandväggen blockar inte MSN då?

Medlem
Inaktiv

Nope... Har ominstallerat de typ 3-4 gånger ^^ doesn't work...
Och nej, bradväggen blockar inte...
Är de inte någon som har haft samma problem och fått de fixat? Måste verkligen ha igång de...

Medlem

Tja, sitter du på router? En Netgear möjligtvis?


signatur

Videomupp

Inaktiv

Jupp router... how come?
Om du vill att jag ska starta om den har jag redan gjort de ^^

Medlem

Så du unblockat MSN Messenger Live i Windows-brandväggen.
Här har du iaf en länk för felsökning:
http://help.msn.com/sv_se/frameset.asp?ini=msn_msncomv9.ini

Medlem
Skrivet av mjr.fuckup:

Jupp router... how come?
Om du vill att jag ska starta om den har jag redan gjort de ^^

Jo, jag har en NETGEAR router, och min låser ute mig ibland. Jag kan surfa, men jag kommer inte in på MSN, spel eller dylikt.


signatur

Videomupp

Medlem

Jag brukar få så ibland men då väntar jag bara till s det är över. ha tålamod.

Inaktiv

Hoppas tålamod räcker... ^^

Medlem

Jag hade samma problem förut, hade två MSN konton på samma dator och tjejen min kunde inte ansluta till sitt konto eftersom jag hade använt tredjeparts program till att döpa om hennes namn (MSN Plus) när jag var inloggad.

Tog bort omdöpningen och hon kunde ansluta därefter.


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

MSN Messenger Plus är spyware!!

Medlem

Tänkte fråga om ett annat problem med MSN. Sitter med en annan dator som gateway (brist på wlan kort) och måste därför öppna portar och pilla med port forwarding för att skitprogrammet skall kunna flytta data. Sitter just nu och flyttar 80MB och det tar timmar att flytta om inte dagar. Sitter asså i lokalt nätverk och det flyttas asså data i nån KB/s och MSN klagar på firewall men jag har ingen firewall som stoppar då jag kan köra från dator 1 (som jag sitter vid) till dator 3 (som är utanför det lilla lokala som jag har). Har 3 datorer då 2 st sitter med w-lan kort mot en ap och sen sitter en tredje i LAN med en av de som har w-lan kort. Problemen är när data skall flyttas till den datorn som inte sitter i w-lanet och min tanke är att MSN är ett jävla skitprogram som är tillverkat för folk utan firewall.


signatur
Medlem

MSN Messenger är inte ett bra sätt att flytta filer med.
Bättre att dela ut en map i nätverket och kopiera eller flytta ifrån.

Medlem
Skrivet av Xphome:

MSN Messenger Plus är spyware!!

Om du hade varit läskunnig så står det klart och tydligt att det installeras med ett sponsorprogram, som du dessutom kan tacka nej till.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av zxan:

MSN Messenger är inte ett bra sätt att flytta filer med.
Bättre att dela ut en map i nätverket och kopiera eller flytta ifrån.

Msn är ett jävligt smidigt sätt då jag använder det till annat och man bara kan slänga in en grej och trycka accept istället för att sitta med FTP server/client och köra. Därför jag använder det och som sagt så funkar det perfekt i ena riktningen och det är det som är så jävla jobbigt.


signatur
Medlem
Skrivet av TixFrix:
Skrivet av zxan:

MSN Messenger är inte ett bra sätt att flytta filer med.
Bättre att dela ut en map i nätverket och kopiera eller flytta ifrån.

Msn är ett jävligt smidigt sätt då jag använder det till annat och man bara kan slänga in en grej och trycka accept istället för att sitta med FTP server/client och köra. Därför jag använder det och som sagt så funkar det perfekt i ena riktningen och det är det som är så jävla jobbigt.

Alla olika syn på smidighet men, MSN är inget bra sätt om man ska skicka flera filer och mappar samtidigt. Då är det lättare med FTP och nätverksutdelning.

Medlem

Har du en lösning på problemet eller skall du forstätta att predika om andra sätt att flytta filer på som jag redan vet om att det finns och precis hur man gör?


signatur
Medlem

Nej, du skrev ju lösningen innan att man måste portforwarda för att få det snabbare som du skrev tidigare. Filöverföringen skickas nog inte direkt till datorn i nätverket utan den går nog ut på nätet först genom din gateway och sedan tillbaks till via din gateway till den dator som skulle ta emot filen.

Medlem

Men varför skickas den inte direkt då? Den går ju perfekt i ena riktningen men inte i andra och det går inte via nätet. Sitter med en 2Mb lina i båda riktningarna och det går som med 14.4kbps modem om inte slöare. Kan tillägga att detta endast sker inom det lokala nätverket för om jag tar emot utifrån så är det inget som hindrar det.


signatur
Medlem

Jag har inte kunnat logga in på flera dagar! Fattar inte varför. Inte brandväggen som blockerar. Messengers anslutningstest funkar. Har testat att installera om men det hjälper inte


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

1
Skriv svar