snokade lite i BIOS

Medlem
snokade lite i BIOS

och såg att min Graphic Aperture Size är 64mb. finns möjlighet att höja den. har itne en aning om vad det gör men mer minne är väl bättre?
sen såg jag att något vid namn HT låg på 8 och den andra HT låg på 16. vad händer om jag höjer den första till 16 osså?

har nån några nice inställningar för bios?
använder ett S754 mb


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

nj
Medlem

Graphic Aperture Size (eller AGP Aperture Size om man så vill) är mängden RAM (dvs, datorns RAM, inte grafikkortets eget) kan utnyttja när dess eget tar slut.
Du kan läsa en riktigt bra bra beskrivning av det här.

Medlem

Att höja Graphic Aperture Size kommer oftast inte göra så att datorn presterar bättre. Utan den använder mer av systemet ramminne, kan oftast vara bättre ha den lågt än högt. Du kan iaf få problem med att spelet är hackigt med mer än 64MB.

TIPS ifall man vill veta mer så läs moderkorts boken.
Det står beskrivet mer om alla inställningar där.

Medlem

oki oki läst och förstår vad det är nu. trodde att jag itne använda mitt korts fulla prestanda:P
läste på en länk att höja GAS på just mitt kort faktist kan vara bättre. så ja höjde till 128mb

nåja tackar för info


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Inaktiv

sätt aperture size till hälften av mängden ram du har

Medlem

Jag har mitt på 64MB fast jag har 1024MB i ram och ett 512MB grafikkort. Ska nog prova köra prestanda tester på olika storlekar av GAS.

1
Skriv svar