Medlem
Torrents

Hur fungerar det om jag leechar från en torrent fil med filen "bertsbilder.rar" från en tracker som bara har en seeder och sedan samtidigt börjar leecha exakt samma data från en annan tracker med en annan seeder?

Synkas dessa två leechningar då? hmm


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

*med reservation för idiotförklaringar av mer insatta*
näe, inte som regel iaf. har för mig att det går att ha flera trackers på samma torrent. men då ska ju även torrenten vara samma, inte bara filen inuti.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

*med reservation för idiotförklaringar av mer insatta*
näe, inte som regel iaf. har för mig att det går att ha flera trackers på samma torrent. men då ska ju även torrenten vara samma, inte bara filen inuti.

Jo om det nu är samma torrent och allt, fast de ligger på olika siter och seedas av olika personer?

Eller är den då samma iaf? på ett hemligt torrent kosmiskt plan? :S


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

ja, alltså det går ju att lägga till en annan tracker. i utorrent kan du göra det genom att högerklicka på nerladdningen - egenskaper - och klistra in adressen till en annan tracker. skulle dock gissa på att det är helt teoretiskt, chanserna att samma torrent dyker upp på flera trackrar borde ju vara ganska liten?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

ja, alltså det går ju att lägga till en annan tracker. i utorrent kan du göra det genom att högerklicka på nerladdningen - egenskaper - och klistra in adressen till en annan tracker. skulle dock gissa på att det är helt teoretiskt, chanserna att samma torrent dyker upp på flera trackrar borde ju vara ganska liten?

Det beror på vilken sorts fil det handlar om, men det är rätt vanligt. Hursom-- om torrenten är identisk är det bara att öppna den också, så frågar µtorrent automatiskt om man vill lägga till dess trackers.


signatur

Aj, dina ögon!

1
Skriv svar