photoshop cs2 problem

photoshop cs2 problem

Hej photoshop eliter? jag har ett problem och börjar bli väldigt irriterad, det är nämligen så att när jag använder "pen tool" och drar böjda linjer m.m och sen ska fylla i dem (stroke path) med brush så blir det helknäppt. Linjerna blir smala i ändarna och jättetjocka i mitten :S
Sen ett till problem. När jag ska använda "brush" verktyget så blir det jag ritar typ osynligt jag vet att jag ritar men det komemr liksom inget
Hjälp någon?


signatur

Gud vad jag ställer mycket frågor^^
P4 2.4 GHz, 512 mb ram, ATI Radeon 9650Pro

Medlem

Kan det vara "lager" du inte har koll på riktigt?

Testa att gå in under lager och välj "platta till" bilden, alltså slå ihop alla lager till ett... och testa igen.

Annars kan du markera "rätt" lager... En del verktyg autoskapar ju ett eget lager för just en linje eller ett streck...text eller vad det nu är man gjort...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Byt brush innan du lägger på stroken. Den brush du markerat senast är den som används.
Är det en specialbrush kan det bli konstiga resultat.

Om du inte kan måla skall du kolla om du inte låst lagret (högst upp ovanför dina lager finns olika "Lock:" funktioner.

edit: Ibland kan man inte rita för att man råkat göra en markering på exempelvis 1x1 pixar. Testa att göra en avmarkering (deselect).

Medlem

Med PenTool så ritar du en "bana". Antingen måste du avsluta banan genom att rita runt tills du kommer till den punkt där du startade.
Om du vill använda PenTool utan att det blir en bana kan du välja det upp till vänster. Det finns några olika val att markera med symboler på, några har kvadrater i ändarna och de gör så det blir en bana. Prova att välja någon annan.

Svårt att förklara. Skicka en skärmdump om det inte löser sig.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Med PenTool så ritar du en "bana". Antingen måste du avsluta banan genom att rita runt tills du kommer till den punkt där du startade.
Om du vill använda PenTool utan att det blir en bana kan du välja det upp till vänster. Det finns några olika val att markera med symboler på, några har kvadrater i ändarna och de gör så det blir en bana. Prova att välja någon annan.

Svårt att förklara. Skicka en skärmdump om det inte löser sig.

Jo men med det verktyget får man inte fram stroke path vilket han också nämnde, men jag förstår hur du tänker.

Inget fungerade, plus att jag inte är jättedålig i ps tänkte om någon annan inställning hade ändrats som är lite mer kompliserad. Men vem vet, det kanske är ett enkelt skitproblem
En skärmdump på vad?


signatur

Gud vad jag ställer mycket frågor^^
P4 2.4 GHz, 512 mb ram, ATI Radeon 9650Pro

Medlem

Jag ominstallerade ps 2 ggr sen fungerade allt igen


signatur

Gud vad jag ställer mycket frågor^^
P4 2.4 GHz, 512 mb ram, ATI Radeon 9650Pro

1
Skriv svar