Volymikonen jobbar sig :/

Medlem
Volymikonen jobbar sig :/

Har litet problem,
Varje gång jag startar datorn så är jag tvungen att gå in i Volymkontrollerna och välja 'Visa volymikonen i aktivitetsfältet', det konstiga är att den redan är markerad. Så att jag får avmarkera, trycka värkställ, markera den och trycka verkställ igen - först då kommer volymikonen fram?

Hur fixar jag så att den alltid dyker upp när jag startat datorn så jag slipper gå in i Kontrollpanelen etc?


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

registerkrash kanske?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

kanske är dags för ominstallation?

Medlem
Skrivet av Xphome:

kanske är dags för ominstallation?

Har inte gjort en format på ett år snart men... det är lite orkavarning :/


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

du har ju windows, var tacksam att det startar

sånt där händer mig hela tiden, driver en till vansinne. bla annat har utforskaren svårt att förstå att jag vill "visa lista" och inte "visa världens största ikoner". nu har det löst sig efter ett par "bocka av och bocka för" kombinerat med strategiska omstarter. i mitt fall hjälper inga formateringar, det var så första gången jag startade efter ominstallation både förra och förrförra ggn.

jag gör som alla andra och skyller på nätagget, haha


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

hade liknande problem med micen, den vägrade ställa sig i mute läge när windows startade så om jag hade på mina högtalare så blev det en väldans rund gång och vilket tjut. på något sätt så har windows lärt sig att jag ska ha mute på.
är som att träna en hund

Medlem
Skrivet av mad-dog:

hade liknande problem med micen, den vägrade ställa sig i mute läge när windows startade så om jag hade på mina högtalare så blev det en väldans rund gång och vilket tjut. på något sätt så har windows lärt sig att jag ska ha mute på.
är som att träna en hund

Ja, hehe, vissa grejer lär sig Windows om man upprepar det tillräckligt många gånger. Tror det t ex krävs 10 borttagningar av "Genväg till"-prefixet för att Windows ska sluta att använda det


signatur

Aj, dina ögon!

1
Skriv svar