Slackware 11.0 släppt!

Medlem
Slackware 11.0 släppt!

För den som är intresserad och har missat det så är Slackware 11.0 släppt:

[http://www.slackware.com/]

Medlem

Det finns numera även en DVD-install för de som har en dylik brännare.


signatur

Space for rent.

Medlem

vissa säger att slackware är väldigt svåradministrerat och endast är för überdorks, i vilken utsträckning stämmer detta? antar att det är överdrivet, men jag har aldrig sett någon direkt anledning att ge mig på slackware...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Nja, jag tycker inte det är en rättvis beskrivning.
Visst, vissa saker kan tyckas lite svårare. Det det handlar om är att mycket (de mesta i Slackware) konfigureras via diverse .conf-filer. Det finns sålunda inte många hjälp-program och GUIs för att ställa in allt.
Om man bara vill installera och allt funka "direkt" skall man inte välja Slackware. Då finns bättre alternativ, där ett modernt och populärt alternativet heter *ubuntu.
Jag tror dock inte Slackware är svårare än tex Debian (har dock själv inte kört Debian), bara annorlunda. Vilket man föredrar är en fråga om tycke och smak.
Vill man lära sig hur Linux funkar är Slackware ett bra alternativ (även Debian skulle jag tro). Det blir en hel del läsande av mansidor och googlande i början, det får man räkna med. Men finns en uppsjö guider/howtos osv så det ska inte avskräcka någon hoppas jag

Medlem

ok, nu har jag iofs inga speciella krav på mitt linux så jag behåller nog Ubuntu ett tag till


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Man behöver inte ha speciella krav för att använda Slackware. Möjligen en vilja att lära, det skadar inte

1
Skriv svar