Inaktiv
Codec?

Har problem med en del film filer jag laddar ner, när man försöker öppna dom med windows media player så står det bara att windows inte vet vilket program som skapade filen och det går därför inte att spela upp den. Är det så att man behöver någon speciell codec för att kunna spela upp filen?
(det var vad en kompis sa)

Ska testa att använda DivX Player också.

Medlem

VLC. googla på det. Underbart program med de flesta codecs.


signatur

Videomupp

Inaktiv

När jag täcker efter så är det Torrent filer som inte fungerar, använder jag t.ex Filefront så brukar det fungera alldeles utmärkt. Alltså inte bara film filer.

Inaktiv

Hmm, kom på att jag inte har BitTorrent installerat på datorn.
Kan vara orsaken.

Medlem
Skrivet av [Erik:

"]Hmm, kom på att jag inte har BitTorrent installerat på datorn.
Kan vara orsaken.

*skrattar*

Så det du försökte göra var att ladda hem film via torrents, o du trodde att själva torrent filen gick att spela upp direkt. Nej du, så kul ska vi itne ha ;). Ta och fixa ett torrent program så du får ned filmen först, sen använder du VLC. Aldrig problem.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

torrents, codec, divx player. vad tyder detta på, kriminalitet på min ära!


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

torrents, codec, divx player. vad tyder detta på, kriminalitet på min ära!

Har vi tur försöker han ladda hem o se nån privatgjord porrfilm som dom lagt på nätet, i så fall slipper han känna att han är olaglig


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

nj
Medlem

Personligen så kan jag inte påstå att jag gillar VLC som spelare (haft många problem med det, allt från helt slumpmässiga kraschar till att skärmsläckaren slår på när jag tittar på något).
Själv så kör jag med CCCP, Real Alternative samt QuickTime Alternative och sedan är det bara att använda valfri mediaspelare att titta på filmfiler med.
Finns även en fin liten kommentar angående det hyfsat populära K-Lite Codec Pack i CCCPs wiki att läsa här.

Medlem

Jag kör med BSPlayer som videospelare. Sedan har jag följande codecs installerat; DivX, Xvid, AC3 .. Alla filmer funkar prima att spela upp Kan posta länkar när jag kommer hem (@ Jobb atm).

Några gånger har jag haft problem med att spela upp vissa frag filmer då dom använder sig av nå skumma codecs.


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

1
Skriv svar