Installera Teamspeak 2!

Inaktiv
Installera Teamspeak 2!

Hej!

Jag har besökt www.teamspeak.com och sparat den nyaste teamspeak filen (givetvis i linux version) i /home mappen så att säga. Läste lite snabbt readme dokumentet för att se hur jag ska gå till väga.
För att gå till väga med installationen, ska jag göra följande:

To install using the gui, just startup "setup.sh"

manual install:
copy the contents of setup.data/image to the directory where you want to
install ts2. Then edit the "teamspeak" script. replace %installdir% with
the directory where you installed teamspeak to.

Kopierat utifrån den delen av den lilla readme där det står om installationen. Jag har egentligen 2 stycken problem här.

Eftersom jag är ny till Linux, behöver jag hjälp med detta.
Jag har öppnat setup.sh, och där kommer det fram ett bash script.
Problem 1. Jag ska alltså; kopiera innehållet i setup.data/image "to the directory where you want to instasll ts2". Ska jag anta att det är i min /home mapp? Nae där ligger ju redan hela teamspeak filen. Vad ska göras här?

Problem 2. Jag ska redigera "teamspeak" scriptet och ersätta "installdir" med den "directory" där jag installerade teamspeak. Här kommer jag återigen till directory problemet. Vad menar de med directory, vad är det jag ska göra? Vad ska jag göra/skriva i detta bash script (setup.sh) ?

Jag har använt sök-funktionen men inte hittat något med samma problem som jag. Förmodligen en nybörjarfråga för vana linux användare. Men eftersom jag fortfarande lär mig är alla råd och tips varmt välkomna!

Förövrigt använder jag SuSE 10.1. Ge mig gärna beskrivningar om hur jag ska gå till väga!
Tack på förhand!

Mvh verilo

Medlem

Du gör lite fel. Du ska inte redigera "setup.sh, utan du ska "köra" den. Öppna en konsol och navigera till vart du zippade upp Teamspeak (tex. cd /home/ditt_användarnamn/ts2_client_rc2_2032)

Skriv sedan i consolen: ./setup.sh Sedan följer det andra sig rätt så naturligt.

gl

Inaktiv
Skrivet av Eazy:

Du gör lite fel. Du ska inte redigera "setup.sh, utan du ska "köra" den. Öppna en konsol och navigera till vart du zippade upp Teamspeak (tex. cd /home/ditt_användarnamn/ts2_client_rc2_2032)

Skriv sedan i consolen: ./setup.sh Sedan följer det andra sig rätt så naturligt.

gl

Tack för vägledningen, funkar klockrent nu!
Lärde mig lite samtidigt om hur man navigerade etc.

Mvh verilo

1
Skriv svar