Program för att styra dator från telefon

Inaktiv
Program för att styra dator från telefon

Tjabba.

Jag söker efter ett bra program för att styra en dator från en mobiltelefon med bluetooth. Jag har provat Salling Clicker men är inte helt nöjd med vad det kan prestera. Nån som känner till några andra?

//Jonas

Medlem

SonyEricsson har inbyggt. Kanske inte det ultimata, men men..


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av KamratJonas:

Tjabba.

Jag söker efter ett bra program för att styra en dator från en mobiltelefon med bluetooth. Jag har provat Salling Clicker men är inte helt nöjd med vad det kan prestera. Nån som känner till några andra?

//Jonas

Vad är det du vill göra? Starta datorn eller vad?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av KamratJonas:

Tjabba.

Jag söker efter ett bra program för att styra en dator från en mobiltelefon med bluetooth. Jag har provat Salling Clicker men är inte helt nöjd med vad det kan prestera. Nån som känner till några andra?

//Jonas

Vad är det du vill göra? Starta datorn eller vad?

Jag skulle gissa på att han vill göra det som jag vet att jag skulle vilja göra via mobilen!
nämligen att styra musen, trycka play/stop next/prev osv i sitt musikprogram m.m.
så har min bror och det verkar riktigt gött.

Kan fråga honom vad han använder och återkomma.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

det är just det man kan göra med sony ericssons inbyggda program, tror dock att musikfunktionen är begränsad till media player. men jag vet inte säkert eftersom funktionen känns ganska överflödig för min del...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

det är just det man kan göra med sony ericssons inbyggda program, tror dock att musikfunktionen är begränsad till media player.

Nej man kan göra det mesta. Det finns tre lägen. Den ena är speciellt designad för presentationsprogram av typen PowerPoint, den andra för mediespelare och den tredje är tänkt att vara allmänt läge med grundläggande funktioner för desktop. Det vill säga styra mus, alt-tabba och skriva in text, bland annat.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Inaktiv

Det jag vill göra är att styra winamp/mediaplayer/itunes och powerpoint. Den inbyggda funktionen i sony ericssons telefoner är inte bra nog. Man ska tex kunna söka låtar på datorn och se i telefonen vilka låtar som ligger i spellistan.

Medlem

Jag är för alla nya ideér men att styra winamp från mobiltelefonen? What's the point liksom?

Skall mobilen vara fjärrkontroll i hemmet via blåtand eller vad är tanken?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

lite min tanke också


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Styra med mobiltelefonen, varför det?


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv

Om man har nokia då? =(

Inaktiv

varför inte, använder du inte fjärrkontroll när du byter kanal på tv'n heller? jag tycker det är ett utmärkt sätt att vara lat

Medlem

tråd flyttad.

1
Skriv svar