[Nedladdning]Skum Windows Media Player ?

Medlem
[Nedladdning]Skum Windows Media Player ?

Hej!

Bara att problem jag har med FZ.se och deras filkarkiv.

Försökte blandannat ladda ner denna fil nyligen:

http://www.fz.se/filarkiv/?file=mov/bioshock/BioShock_E3-GC-D...

Det som hände var att Windows Media Player startades istället för att få en ruta var jag ska spara filen och sedan kom den fram till att det inte fungerade.

Detta hände även med den senaste Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots filmen. Händer dock inte, av självklara skäl, till t.ex. spel eller patchar.

Hur får jag bort detta, är det media player's inställningar eller är det något med FZ?
Jag har Media Player 9 och vill inte uppgradera till 10 då den drar mer etc.

Mvh.

Medlem

Lite fattigt med info, vilken webbläsare har du? IE, firefox el Opera?


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

Testa att gå in i inställningarna på din webbläsare, i IE kan du bestämma om du ska starta filmer/musik direkt i ett program eller om du skall ladda ner filen till datorn först.

Medlem

Räcker det inte med att bara högerklicka och ta spara mål som... istället för att klicka på länken?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

samma sak händer mig. Jag använder firefox, och när jag byter till IE så fungerar inte ens länken, inget händer när jag klickar på FZ FTP. Sedan om jag höger klickar på FZ FTP med någon av webläsarna, så får jag bara ladda ner download länken och inte själva filen.

Medlem

Ok, jag använder IE och högerklick funkar för mig. Kanske är nån inställning.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

OK, gjorde ett experiment. Använder Firefox 1.5.0.7. Högerklickade och "spara länk som", sparade download.php. bytte namn till download.wmv och filmen gick i gång. ingen optimal lösning men det fungerade. det lustiga var att jag fick en halv krash när filen var uppe i 100%


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

om du använder firefox kan du ställa in vad som ska hända med vad här: Verktyg -> Inställningar -> Filhämtningar -> Visa och redigera filtyper.
Markera sedan den filtypen du vill ändra på (i detta fall wmv) och klicka på "redigera", välj sedan "spara till disk"

Medlem

Tråd flyttad.

Medlem

Jag använder WMP 11 beta 2 och den fungerar väldigt bra.

Medlem
Skrivet av Xphome:

Jag använder WMP 11 beta 2 och den fungerar väldigt bra.

det var ju bra för dig, men problemet ligger snarare i fz:s ftp kontra webläsare


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

1
Skriv svar