Blåskärm...

Inaktiv
Blåskärm...

Får blåskärm då jag tabbar mellan spel och windows! har lämnat in den på felsök hos försäljaren jag köpte den av men inte hittat något fel!

lyckades fota felmedelande..
[http://www.boklokroback.se/lgh43/fel.jpg]

Väldigt skumt iaf för min razormus så brukar den sluta fungera efter datorn startats om.. får dra ur strömmen så musen kan fungera...
provade med min gammla logitec mus och den verkar iaf fungera efter den hängt sig fast har ju samma fel ändå när jag tabbar mellan spel och windows. Det är ju inte varje gång den hänger sig.. när jag tabbar utan blir ibland... jävligt irriterande och vet inte hur jag ska lösa det =(

min burk har följande grejjer:

amd x2 4200
asus a8n-sli Se
nvidia geforce 7900gt oc
2gig geil minnen

Medlem

tro det eller ej, men microsoft kan vara till nytta ibland (även om allt är deras fel från början). hitta lösningen här


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Gick inte att installera nvidias drivers... (osäker om jag verkligen hade dom senaste)

stog att installations programmet inte hittade några drivrutiner som är kompatibla med hårdvaran... *suck*

hittad en fil som hette nv4.sys fil men den hette nv4_mini.sys säker samma sak?

Medlem

Den säger atkdisp så det kan vara att du kör med "Standardbildskärm" drivrutinerna för skärmen.

Medlem

googla på atkdisp så får du massa träffar, nån måste ju ha löst det.


signatur
Medlem
Skrivet av ett annat forum:

Smartdoctor installt? If so please remove and test. I read in a review that Smartdoctor cause BlueScreens with Mainboards that are not from ASUS with the AX800XL. For some other ASUS Cards there is a BIOS Update for this Problem avaible but not for the AX800XL.

kanske kan fungera för dig fast du har ett 7900GT.

Inaktiv

har inte det installerat... har fått spelet som var problem med att fungera då jag laddade ner drivrutiner från guru3d.com
men misstänker att någor fortfarande stör för att vissa spel har jag fortfarande problem med.. att det hänger sig när jag ska starta spelet. ingen fler som kan hjälpa mig?

1
Skriv svar