Windows Vista RC1 redo att laddas ner och testas

Medlem
Windows Vista RC1 redo att laddas ner och testas

för alla som vill testa Vista i ett stabilt läge har nu chansen då RC1 har släpps för allmänheten . detta är samma build som företagen får att testa med så denna builden är antagligen väldigt mkt bättre optimerad och stabil än tex beta 2

nerladdning länken
http://download.windowsvista.com/preview/rc1/en/x86/iso/vista...

cd-key länken
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkID=67708


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Inaktiv

Är den nå bra da??? Är det lörnt å ladda ner å prova?
Skulle vara kul å testa Vista, men hur är det med avinstallationer? Riskerar man att behöva installera om hela datorn?


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Medlem

Alla? Jag hittar då ingenstans vart jag kan få tag på en cd-key! O_o

Inaktiv

det står att det kommer vara öppet för ny registrering till veckan. så titta in där varje dag nu framöver så lär du få fatt i en key.

För övrigt nått som jag bommat fast läste idag på en rc1 review,...ReadyBoost i vista!.
Tryck i ett usb-minne (nyare modell) och du kan använda detta som "extra ram-minne". hur pass bra det funkar vet jag inte, men kan ju vara bra för lite sämre datorer med lite minne, laptops kanske ?..

Medlem

bra med vista är också at att du kan stoppa in raid drivrutiner på ett usb minne o när vista vill ha drivrutiner vid installation kan du köra från usb minnet , så då kan man äntligen hiva ut floppyn känns det som


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

fått blåskärm även med sista builden. samt att den ibland vägrar hitta ut på nätverket.
bredbandsbolagets modem/router/switch verkar kanske vara problemet då vista har liksom server 2003 ip stacking... verkar som så. mysko. startar om så kan det gå bra.

gillar vistas utseende skarpt. mkt bra grejer. men får man blåskärm är det inget vidare.

Medlem

jag kör RC1 nu och jag kommer inte gå tillbaka till xp iallafall

Medlem
Skrivet av Kaffemaskinen:

jag kör RC1 nu och jag kommer inte gå tillbaka till xp iallafall

RC:en är väll bara en 30 dagars test version(?)

Inaktiv

någon som vet om creative har fixat sina drivisar än, eller om det finns inbyggt i RC1 (borde det väl göra?)

edit: för Audigy2 kort

Inaktiv
Skrivet av Xphome:
Skrivet av Kaffemaskinen:

jag kör RC1 nu och jag kommer inte gå tillbaka till xp iallafall

RC:en är väll bara en 30 dagars test version(?)

Stämmer att det är testperiod på det men den sträcker sig lite längre än 30 dagar.

Skrivet av Microsoft:

Time-limited software
Windows Vista RC1 is time-limited, pre-release software that will expire on June 1, 2007.

Medlem

Skrev lite om RC1 i ett tidigare inlägg. Jag kommer absolut inte att använda något annat på mina maskiner :). Grymt nice är det!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

1
Skriv svar