Baj Baj Win2k

MFC
Medlem
Baj Baj Win2k

Försökte installera Win2k integrerad med SP4 på en dator och det tog inte många sekunder efter den gick online förrän Sasser och alla andra trevliga virus infekterade den. Att lyckas köra uppdateringstjänsten är omöjligt. Visst, man kan ju ladda ner dom på en annan dator, bränna ut dom och köra dom men .. det krävs att man vet vad som behövs för att hålla alla bakdörrar stängda.

Hinner inte ens få igång uppdateringstjänsten förrän burken börjar samla på sig virusen så.. baj baj Win2k


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Youtube-proffs

Windows. Damn, för varje fel dom rättar, så kommer 2 till. Det är inte lätt.


signatur

Calle säger att jag är influencer

MFC
Medlem

Tja.. WinXP med SP2 är ju bättre .. men som konsument är det ohållbart om man ska köpa på sig alla licenserna..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Lajnux?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Det du skulle göra är att fixa en skiva till med lite smått och gott. fixa tiny desktop firewall, virusprogram, spyware grejjer. och installera datorn med nätverkssladden urdragen. installera alla program du skaffat på extraskivan och konfigurera dessa innan du petar i nätverkskabeln.

tyvärr kan man inte skylla windows på att det är som det är. vist finns det otroligt många brister, men det är inte killarna på windows som gör alla virus och allt skit.

Medlem

Sitter man med win2k så förväntar iaf jag att användaren vet
vad han sysslar med annars så kör man inte win2k.

Så du får ursäkta mfc men i detta fall var det ren klantighet av dig och inget att skylla på ms för..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

MFC
Medlem
Skrivet av Notumforce:

Sitter man med win2k så förväntar iaf jag att användaren vet
vad han sysslar med annars så kör man inte win2k.

Så du får ursäkta mfc men i detta fall var det ren klantighet av dig och inget att skylla på ms för..

läs mina svar, skyller inte det på MS.. och för den delen så med dom förutsättningar jag hade (there is more to this than meets the eye s.a.s) så nä.. inte klantighet av mig.

EDIT: Betonade "läs mina svar..."


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:

Försökte installera Win2k integrerad med SP4 på en dator och det tog inte många sekunder efter den gick online förrän Sasser och alla andra trevliga virus infekterade den. Att lyckas köra uppdateringstjänsten är omöjligt. Visst, man kan ju ladda ner dom på en annan dator, bränna ut dom och köra dom men .. det krävs att man vet vad som behövs för att hålla alla bakdörrar stängda.

Hinner inte ens få igång uppdateringstjänsten förrän burken börjar samla på sig virusen så.. baj baj Win2k

hehe hänt mig med engång .. sedan dess har jag alltid haft nätverkssladden utdragen tills jag har installerat SP5 och antivirus program och dylikt

det är typ rutin nu när man ska formatera/installera om windows DRA ALLTID UT TP KABLEN tills du fixat senaste patcharna och skydd innan du trycker i kablen igen


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

bara kopiera över ett mjukvaru firewall.. hade samma problem men installerade zonealarm innan jag gick online, no probbs då. får väl plats på en diskett tom.

Medlem

Det har vart rutin for mig att brenna en separat skiva med allt jag kan tenkas behova efter omformatering. En bra vana IMO.. aven om man inte har problem med virus vid startup.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

1
Skriv svar