Jobbig popup (errorsafe)

Medlem
Jobbig popup (errorsafe)

Hej!
Jag råkar ofta ut för ett jobbigt popup fönster som säger " Observera om din dator har felaktigheter i registerdatabasen eller filsystemet,Kan det orsaka oförutsett uppförande,låsningar och krasher. Att laga dessa felaktigheter kan förbättra din dators pretanda och hindra arr data förloras.

Vill du installera errorsage för att göra en kostnadsfri kontroll av din dator (rekomenderas)

Sen står det ok eller avbryt.

Men det spelar ingen roll vilken knapp man trycker på man kommer vidare i alla fall till en sida som heter Errorsafe (
http://se.errorsafe.com/pages/scanner/index.php?aid=valu2002_... )

Hur ska man göra för att bli kvitt det där otyget. Jag har försökt med olika popupfilter men det hjälper inte. Den brukar dyka upp på (http://www.addictinggames.com/) bla.

Någon som vet?

Medlem

Ja, fy för den lede. Den poppar upp på ultimate-guitar.com också och verkar totalimmun mot Firefox pop-up-stängare. Jag använder Opera för att hitta tablatur nuförtiden


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

Errorsafe har man stött på lite för många gånger ja. Fyfan.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

Jag har haft det och en som spelade upp musik-reklam.

AVG hjälper.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Om ni använder FireFox, testa Adblock med Filterset G (nä jag orkar inte länka dom, kolla på vanliga Extensions sidan)

Jag kör med det och fick ingen popup på någon av sidorna som nämdes här i tråden.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv

Åhh så skönt att inte bara jag hatar den fula, äckliga lilla rutan!

Firefox </3


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Medlem

ErrorSafe = spyware. Jag kommer inte ihåg vilka processer det är, men det är 2st. Dödar du ena så startar den andra igång processen du dödade igen.

1. Ta reda på vilka 2 processer det är.
2. Döp om dem
3. Döda dem
4. Ta bort dem
5. Du är nu utan spyware.

.. eller så kan du installera ett antivirus i safe mode ..


signatur

Spelat sedan q2 :)

Inaktiv

Eller ladda ner hijackthis.exe och ta bort om om du vet vilka det är.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

1
Skriv svar