Windows Vista prislapp utlagd

Medlem
Windows Vista prislapp utlagd

nu har det börjat komma in info om hur Vista kommer att prissättas och det kommer hamna kring samma pris som XP .. inte så oväntat

Vista Home Basic

Upgrade : 91€ = 816 kr
Full Retail : 182€ = 1638 kr

Vista Home Premium

Upgrade : 140€ = 1260 kr
Full Retail : 210€ = 1890 kr

Vista Ultimate

Upgrade : 210€ = 1890 kr
Full Retail : 352€ = 3168 kr

fotnot= Eurokursen är 9.26SEK ( avrundat till 9kr )

tycker inte nån kan gnälla över priserna då dom är som dom bruka .. och om nån gnäller så kan man ju jämnföra med vad program som photoshop kostar så är windows väldigt biligt. .
dock tycker jag Microsoft borde följa Apple lite igenom att sälja operativsystemet för drygt 1.200-1.400kr (dvs full retail) ..

tog inte med Vista Premium Bussines då knappast vi hemanvändare kommer använda det ..


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Inaktiv

Vad är det för speciellt med Vista Ulitimate? den låter saftig

Edit: woho! checka inläggen! 666

Medlem
Skrivet av illern_man:

Vad är det för speciellt med Vista Ulitimate? den låter saftig

Edit: woho! checka inläggen! 666

lättast är att läsa på denna sida

http://www.microsoft.com/sverige/windowsvista/getready/editio...


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Helt okej priser


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Behöver verkligen en vanlig användare Vista Ultimate ?

Medlem

Jag vill ha Ultimate! Vill ha alla godsaker som att kunna se alla fönster man har uppe i 3d-perspektiv.

Undrar hur lång tid det tar tills alla programvaror, tex Adobes, stöds av Vista?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Crenshaw:

Behöver verkligen en vanlig användare Vista Ultimate ?

beror ju på .. nya Media center kommer ju medfölja i den versionen och en massa annat .. så om man vill ha en media pc så har man inte så mkt annat att välja på om man inte kör på media center 2005
eller open source


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Som väntat var inga överaskningar där.

Vill man alla funktioner för windows media center så räcker det med Windows Vista home premium , dvs ca 1890 pix och det anser inte jag vara dyrt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jag vet inte om det är ok att fråga, men......... är det nån som vet om det kommer att funka att bara köpa ett Vista som man sen installerar på 2 burkar här hemma?

Inaktiv

det finns speciella licenser för flera datorer.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Ok, men hur mycket extra betalar jag för dator 2? Påslag på 50%?
Jag har sett videon "Don't copy that floppy", men jag känner mej ändå lite duktig som åtminstånde köper 1 kopia av Vista.

Frågan kvarstår. Tror ni det kommer funka utan att MS märker något, alternativt inte bryr sej att en nyckel används till 2datorer, eller kommer dom skicka någon för att hugga av min ena hand?

Medlem

Du kmr att plågas, du kmr att halshuggas!


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Inte hittat nått konkret men ex xp pro för 3användare ligger på ca 4600 den jag hittar var iofs med ms plus så kanske finns billigare.

Du kan ju också prova att ringa 08 752 56 30 så hamnar du hos
microsoft avdelning för licens frågor.

Tveksam till att vista home kommer finnas tillgänglig för flera licenser.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Jag hörde nåt om att Vista tillåter Microsoft att gå in i din dator och leta efter olagligheter som musik ibland annat... Frågan är om man verkligen vill ha ett sånt operativsystem då....

Medlem

Tyvärr vet man inte exakt vad som kommer ske i den vägen.

Tekniken har diskuterats till leda men jag är högst tveksam att
till att det kommer påverka en något nämnvart.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Hmmm, lär väl bli Vista till slut, frågan är vilken version. Får väl läsa upp mig lite då det släpps och testats ett tag


signatur

Videomupp

Inaktiv
Citat:

Tekniken har diskuterats till leda men jag är högst tveksam att till att det kommer påverka en något nämnvart.

att någon skaffar sig möjligheterna som palladium ger är tillräckligt oroande för att det ska bli ganska ointressant att diskutera huruvida de kommer utnyttja dem, imho.

oss ftw.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Där går våra åsikter isär


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

det gör inget om jag opererar in en tankeläsningskrets i ditt huvud va? jag lovar att inte använda den. 8)


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

fy fasen dyrt, man vill ju ha ultimate

Medlem
Skrivet av Oneone:

fy fasen dyrt, man vill ju ha ultimate

Ultimate är inte så dyrt med tanke på att du använder det varje dag mer eller mindre

och om man kollar på det viset så ligger ultimate på ca 9kr/per dag (om man räknar 1 år) .


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

1
Skriv svar