Alternativ till MS Office?

Inaktiv
Alternativ till MS Office?

Jag har en gammal bärbar dator ( 150 mhz, 32mb ram, 2gb hd ) som jag skulle vilja ha en ordbehandlare på. Jag har testat att installera MS Office 2000 men det gick inte pga för lite minne.

Jag har funderat på Open Office men ser att det kräver 128 mb ram....finns det någon resurssnål ordbehandlare som kan installeras på min dator?

Tacksam för tips

Medlem

prova leta upp en gammal version av office de borde gå att installera


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

nj
Medlem

Eftersom det bara är en ordbehandlare du är ute efter så kan jag rekommendera AbiWord. Tittar man på dess hemsida så är det inte systemkrävande alls med en 486dx med 16MB RAM som minimumkrav.

Medlem

Ja, jag har kör AbiWord på min gamla bärbara (Celeron 433, 64MB RAM) utan några som helst problem. Det är visserligen i Linux (DSL), men det lär ju vara resurssnålt i Windows också...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

finns ju alltid www.openoffice.org ..väldigt bra office paket finns även i en light version som får plats på ett usbminne skitbra


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av Dinskugga:

finns ju alltid www.openoffice.org ..väldigt bra office paket finns även i en light version som får plats på ett usbminne skitbra

Skrivet av tracy:

...
Jag har funderat på Open Office men ser att det kräver 128 mb ram....finns det någon resurssnål ordbehandlare som kan installeras på min dator?
...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv
Citat:

finns ju alltid www.openoffice.org ..väldigt bra office paket finns även i en light version som får plats på ett usbminne skitbra

Har tittat runt på deras sida men hittar ingen light version, skulle du kunna länka?

1
Skriv svar