Bra gratis bildvisare och codec pack?

Medlem
Bra gratis bildvisare och codec pack?

Ska formatera om datorn och håller på att tanka ner alla uppdateringar och småprogram som kommer att behövas installeras när allt är klart.

Har dock inte lyckats hitta ett bra pack med massa codecs eller en bra bildvisare.

Ge mig era favoriter och föreslå gärna andra småprogram som ni inte kan leva utan.

Mina är Slick and run och Task switch Xp
http://www.bayden.com/SlickRun/
http://www.ntwind.com/software/taskswitchxp.html

Inaktiv

irfanview
media player classic
ffdshow
quicktime/real alternate
7zip
filezilla
dbpoweramp
foxit reader
graphcalc
dirms/buzzsaw

orkar inte leta länkar just nu; google is your friend.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

nj
Medlem

FastStone Image Viewer för att kika på bilder.

Combined Community Codec Pack - Där finns allt som behövs för att se de flesta filmerna.

Real Alternative - Alternativ codec för att kunna se Real mediafiler utan att behöva installera Reals spelare.

QuickTime Alternative - Some Real Alternative, men för QuickTime

Paint.NET - Smidigt litet bildediteringsprogram. Kräver dock .Net Framework 2.0.

TweakUI för att ändra inställningar i Windows. Väldigt trevligt litet program som man kan göra mycket med.

xp-AntiSpy för att snabbt och enkelt stänga av lite "features" i Windows och annat smått och gott.

SpyBot S&D för att rensa spyware och annat.

PDFCreator - "skriv ut" pdf-filer från vilket program som hellst.

<Tillägg>

Höll på att glömma en av mina stora favoriter: Foxit Reader - Acrobat Reader flög snabbt ut från min dator när jag hittade den här pdf-läsaren. Drar löjligt mycket mindre resurser jämfört med Adobes egen läsare.

Miranda IM som alternativ för mer eller mindre alla IM-klienter.

Medlem

Tackar nolimitsoya och nj. Får prova FastStone, irfanview har jag nu och gillar det inte riktigt.

Inaktiv

just det, spywareblaster är ganska trevligt också.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

1
Skriv svar