Internet Explorer blockerar cookies, vad göra?

Medlem
Internet Explorer blockerar cookies, vad göra?

Vad har hänt?
IE blockerar alla cookies.
Kan inte logga in på en del sidor därför att "webläsaren accepterar inte cookies".

Det fungerar med FireFox så det borde ha med IE att göra

Inaktiv

Verktyg > Internet-Alternativ > Cookies inställningar ???


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem
Skrivet av reset2:

Verktyg > Internet-Alternativ > Cookies inställningar ???

Har provat de "vanliga" inställningarna. Hjälper inte.

nj
Medlem

Mjukvarubrandvägg som är lite övernitisk i blockerandet?

Började det där hända helt plötsligt, eller har det alltid varit så? Om det bara började hända, kan du minnas att du installerat något särskilt strax före?

Medlem

Vet inte riktigt när det började, tyvärr. Använder Panda Platinum antivirus och brandvägg. Men det kan väl knappast vara Pandan som spökar eftersom Firefoxe "släpper in" cookies. Tycker att det borde vara något med IE men jag kan för lite om sådant här för att vara säker.

nj
Medlem
Skrivet av RogerRabitt:

Vet inte riktigt när det började, tyvärr. Använder Panda Platinum antivirus och brandvägg. Men det kan väl knappast vara Pandan som spökar eftersom Firefoxe "släpper in" cookies. Tycker att det borde vara något med IE men jag kan för lite om sådant här för att vara säker.

En del brandväggar/antivirus brukar kunna vara lite övernitiska och integrera sig rätt fint med IE men inte andra webbläsare. Vet inte hur Panda är numera eftersom jag inte kört det på snart ett års tid.

Hur som hellst, du har även kontrollerat sekretess och säkerhetstabbarna i IEs Internt-alternativ så de inte förändrats från standardinställningen?

Medlem

Har provat med att dra ner reglarna i botten men det hjälper inte.

1
Skriv svar