Vad tror ni om vista?

Inaktiv
Vad tror ni om vista?

Jag tror Windows vista kommer bli ett totalt mislyckande:|
Tyvär dom har hålt på för länge med det


signatur

デスノート!
The Pure Pwnage

Medlem

Hur menar du med misslyckande? Det är en ny version av Windows och kommer oundvikligen ersätta XP med tiden.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv

Men jag menar att Macintosh kommer att ta dem tilslut


signatur

デスノート!
The Pure Pwnage

Medlem

Det vette fan, men efter vad jag har hört om deras skydd mot piratkopiering och något om att de kan deleta warez på din dator (svaga rykten som jag hört från folk) så kommer det ta lång tid innan folk går över. Sen så är ju pcn en halvt överlägsen spelplattform än macen, även med Boot camp. Folk kommer alltid att köra pc, och likadant som alla whinade på XP när det släpptes kommer folk finna sig i Vista och tvingas gå över då allt fler spel kräver det.


signatur

Videomupp

Inaktiv

Jag tror på Vista faktiskt.

Jag tillhörde skaran som inte ville skaffa XP då man tyckte 98an var mycket bättre. Men nu när man har haft XP några år så funkar det ju hur bra som helst! Så jag tror Vista blir bra om vi bara vågar släppa XP


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Medlem

Precis. Men av ekonomiska skäl blir det Vista mkt senare än release för mig iaf. PGA buggfixar och kostnader.


signatur

Videomupp

Medlem

Macintosh är en dator till at börja med.
Deras osx imo är överskattat.

Uselt är det inte men inte är det tillräckligt bra för min smak.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Vista kommer att dominera. Vissa speltillverkare har redan gått över till det nya DirectX10 som är en stor skillnad från DirectX9 och det kommer inte dröja länge tills andra speltillverkare hoppar på just för att DirectX10 är så mycket bättre både i prestanda och grafik än dess föregångare.
Kolla bara på crysis, det körs i DX10 men kommer troligtvis stödja DX9. Dom flesta här inne har nog sett de olika Crysis trailers som finns utspridda på nätet, läste att det dom visade på E3 (som var rätt laggigt faktiskt), emulerades i DirectX10 med hjälp av flera SLI kort ;). Vista kommer ju inte vara DX10 only, men jag ser fram emot att lägga händerna på ett DX10 gfx kort i framtiden så man kan utnyttja dess fulla potential ;).

Piratyskyddet du har hört rykten om är ett video piratskydd. Det kan du läsa mer om här: http://labnol.blogspot.com/2005/09/windows-vista-makes-piracy...


signatur

/Ice_
#lett @ qnet

Medlem

Hur kmr det bli med DX10 bilden blir ju bättre med det då kmr det kräva mkt mer eller??


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem
Skrivet av USF-BH:

Hur kmr det bli med DX10 bilden blir ju bättre med det då kmr det kräva mkt mer eller??

Det vore ju steg i fel riktning
Skilnaden är ju att DX10 stöder massa nya tekniker som förbätrar prestanda och ögongodis. men spelen kommer naturligtvis bli snyggare och mer krävande som de alltid blir. men de kommer ju självklart fortsätta stöda DX9 precis som DX9-spel har stöd för DX8.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

JB
Medlem

Windows Millenium!! Woo!

Inaktiv
Skrivet av WildThing:

Det vette fan, men efter vad jag har hört om deras skydd mot piratkopiering och något om att de kan deleta warez på din dator (svaga rykten som jag hört från folk) så kommer det ta lång tid innan folk går över.

knappast..

hur ska dom veta det? lär bli ett jäkla liv om dom raderar filer från folks datorer, lär bli en del annat som åker med också

Inaktiv

palladium. googla.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv
Medlem

Har kört Vista beta2 ett tag (i VMWAre visserligen pg av hårdvarubrist), säkerhetsmässigt så "känns" det bättre, men det är långt från det supersäkra klientsystem som alla vill ha.

Trojaner kommer att till en början få svårt att fungera, tills de lär sig att kringå det skydd som Vista har som default för program som vill leka server. Sen att det kanske går att skjuta in kod i ett program som HAR fått tillstånd att vara server och på så sätt gå förbi skyddet lämnar jag osagt.

Det finns i alla fall inget som stoppar skadlig kod (typ spyware) på datorn att ansluta TILL en server och på så sätt skicka ut information från datorn.

Det finns en del annat som är bra, men mycklet som är DÅLIGT, det tog typ 1 sekund för mig att börja hata utforskaren, sen att vissa tycker att OS'et ser ut som om "Fisher price" har designat det håller jag med om.

Vista borde därför komma med ett klistermärke på boxen; "Från 5 år och uppåt"

Medlem

Man kanske äntligen ska gå över till Linux, och använda Vista enbart för spel...hm... har jag orken?


signatur

Aj, dina ögon!

Inaktiv

ja, det har du.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

1
Skriv svar