Program till bildskapning!

Inaktiv
Program till bildskapning!

HEEJ!
Vilket/vilka Program kan ni tipsa om, om man vill göra en egen logotyp/emblem till sin hemsida.8)

Medlem
Medlem

Photoshop maybe?


signatur

Videomupp

Medlem

Njae, inte Photoshop. Gör i Illustrator istället. Då får du den i vektorformat vilket gör att den blir storleksoberoende. Du kan trycka på en golfboll eller på en Viking Line-båt utan att tappa i kvalité.

Fast förlåt! Nu läste jag din fråga igen och du är ute efter att använda den på din webbplats och då fungerar det självklart i Photoshop. Men jag själv (som är grafisk designer) skapar alltid mina original i Illustrator just för att jag ska kunna ändra loggan så smidigt som möjligt. Så mitt förslag är ändå att du ska försöka med Adobe Illustrator:
http://www.adobe.com/products/illustrator/


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Inaktiv

gimp självklart. warezare ska brinna förevigt i skärselden, och ingen köper en photoshoplicens för att latja med en privat hemsida.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Redaktör

The Gimp.

Kärlek till Soya för ett klokt tips - varför vara olaglig när fullgoda alternativ finns? Apropå det - Open Office.


signatur
nj
Medlem

Nu är ju förvisso den här tråden lite gammal, men tänkte bara ge ett alternativ till The GIMP i form av Paint.NET som är ett trevligt litet bildediteringsprogram. Kräver .Net Framework 2.

Medlem

Photoshop!


signatur

snestreck woicer

Medlem

För er som har lärt er photoshops gränsnitt osv så rekommenderar jag starkt GIMPshop


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

För er som har lärt er photoshops gränsnitt osv så rekommenderar jag starkt GIMPshop

Den ser spännande ut, måste testas vid tillfälle. En av anledningarna till att jag inte testat GIMP så mycket är att det är så jobbigt att ställa om sig efter åratal av Photoshop.

Grattis till 1000 inlägg förresten


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Åh, tackar o bugar


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

1
Skriv svar