Updater/Patcher

Medlem
Updater/Patcher

Hej.

Skrev en Updater/Patcher till spel som saknar en sån. Enkel att konfigurera (textfiler för konfigurering av klienten och filerna på servern).

Programmet är open source, så om den inte duger så följer källkoden med (VB 6.0) så kan du skapa din egna version.

Allt som behövs förutom programmet är.

1. En webserver (valfri)
2. En DNS/Fast IP till servern.

På webservern lägger du din launchers websida, en textfil (Patch.txt) och filerna du vill distribuera till klienterna.

På klienterna lägger du exefilen och sin config fil, samt även OCX/DLL filer som följer med i arkivet.

Programmet är inte bara till för onlinespel, utan om du har ett mod community till ett offline spel och vill automatiskt sprida en mod med tillhörande filer till en grupp testare så funkar även det bra.

Ladda ner här (600+ K). Om sajten är upptagen prova igen om 24 timmar.

Om jag orkar så kanske jag portar den till .NET. Det var meningen att programmet skulle vara i .NET, men datorer krashar och källkod går förlorad så det blev gamla VB6 istället

Medlem

Schysst av dig, jag har själv tänkt att göra ngt liknande. Kommer bli kul att se hur du har löst det. Jag skriver förvisso mina program i VB.NET, men är inte helt insnöad på det spåret.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

vad är VB6?(Virtual Basic 6?)

Medlem
Skrivet av Xphome:

vad är VB6?(Virtual Basic 6?)

Visual Basic 6


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar