Om BitComet...

Inaktiv
Om BitComet...

Någon som vet hur portar fungerar? Hörde av en polare att man kunde dra snabbare om men bytade till en anna port? Någon som kan nån bra?

Medlem

Det din kompis syftar på är förmodligen rykten(?) om att vissa ISP:er stryper bandbredden på de portar på vilka det vanligtvis förekommer tankning. Jag har ingen aning om detta gäller även i Sverige, men för att helgardera dig kan du välja en port mellan t ex 50000 och 60000.

BitComet är dock riktigt ökänt; använd µtorrent istället.

Edit: Fixade µ-tecknet ^^


signatur

Aj, dina ögon!

Inaktiv

Finns ocksa Bittornado valldigt bra har anv'a'nt den hur l'a'nge som helst inga problem heller..


signatur

Rail or Die

Inaktiv
Skrivet av noaxark:

Det din kompis syftar på är förmodligen rykten(?) om att vissa ISP:er stryper bandbredden på de portar på vilka det vanligtvis förekommer tankning. Jag har ingen aning om detta gäller även i Sverige, men för att helgardera dig kan du välja en port mellan t ex 50000 och 60000.

BitComet är dock riktigt ökänt; använd µtorrent istället.

Edit: Fixade µ-tecknet ^^

Tack så mkt! Installerade programmet, nu hoppas jag bara att det fungerar...

Medlem
Skrivet av Lappis:

Finns ocksa Bittornado valldigt bra har anv'a'nt den hur l'a'nge som helst inga problem heller..

Är inte den senaste versionen av det väldigt gammal? Vidare kan det väl bara hantera en torrent per fönster och kräver mycket mer resurser än andra program? Jag vill minnas att Bittornado knockade min laptop totalt om jag tankade mer än en fil åt gången.


signatur

Aj, dina ögon!

Inaktiv

Vad är det för fel med bitcomet? har använt det ett bra tag nu, det har funkat utmärkt hela tiden.


signatur

Omnia et faeces!

Medlem

Bitcomet är helst sämst när man börjar få upp fart. Satt med en P2 450, 256 MB ram och windows 2000 på sunet och när download och upload började närma sig 600 så gick inte datorn att köra längre. Dock kunde jag med utorrent sitta med lugnt 1MB per riktning. Suger otroligt mycket resurser. Cpu brukade ligga på 30% konstant. utorrent ligger på 0 typ.


signatur
Inaktiv

Är det bara jag som använder Azureus?

Medlem
Skrivet av illern_man:

Är det bara jag som använder Azureus?

Youre not alone! Älskar det programmet


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av illern_man:

Är det bara jag som använder Azureus?

Jag gjorde det förr, men sen testade jag uTorrent och går aldrig tillbaka.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem
Skrivet av The Tokjos:

Vad är det för fel med bitcomet? har använt det ett bra tag nu, det har funkat utmärkt hela tiden.

Problemet med BitComet ligger inte i huvudsak i hur det presterar för användaren, utan vilken effekt det har på torrentens hälsa. Teamet bakom har flera gånger lagt till funktioner som varit så skadliga att programmet blivit bannat från vissa trackers.

Skrivet av illern_man:

Är det bara jag som använder Azureus?

Azureus är okej, men jag får det inte att funka med port forwarding och min router. Vidare är det java-baserat, vilket jag har för mig innebär att cirka 20MB extra minne äts upp bara för att det ska kunna starta.


signatur

Aj, dina ögon!

Inaktiv

BitComet är det bästa jag provat av alla.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Inaktiv
Skrivet av yonaz:
Skrivet av illern_man:

Är det bara jag som använder Azureus?

Jag gjorde det förr, men sen testade jag uTorrent och går aldrig tillbaka.

Håller helt med dig, jag använde tidigare Azureus men så testade jag µTorrent och jag går aldrig tillbaka till Azureus eller nåt annat, µTorrent är för de första litet (170kb), det kräver hälften så lite minne som Azureus också går de snabbare än med Azureus.


signatur

DNF is still not finished -- but it's almost done, says Scott Miller

Medlem

8178 är en bra port att använda..

Medlem
Skrivet av Zoidberg:
Skrivet av yonaz:
Skrivet av illern_man:

Är det bara jag som använder Azureus?

Jag gjorde det förr, men sen testade jag uTorrent och går aldrig tillbaka.

Håller helt med dig, jag använde tidigare Azureus men så testade jag µTorrent och jag går aldrig tillbaka till Azureus eller nåt annat, µTorrent är för de första litet (170kb), det kräver hälften så lite minne som Azureus också går de snabbare än med Azureus.

Azureus är även java baserat och kräver mycket mer resuser det med. Funkar säkert bra att köra på en snabb dator men inte på slöare burkar. Allt mitt gjorde va dessutom bara att klaga på att det inte fanns några öppna portar i firewallen när programmet inte ens själv visade vilka portar den ville ha öppna.


signatur
Inaktiv

µtorrent här. Har kört bittornado och bitcomet tidigare men µtorrent är helt klart bättre och förmodligen bäst efter vad jag har hört.

Medlem

Azureus har lite fler funktioner än utorrent men det är det ju ändå ingen som utnyttjar.

Inaktiv

Har användt Azureus, Bitcomet, Bittornado och en mer som jag inte kommer ihåg namnet på. tyckte Azureus var bäst av dom

Inaktiv

Hehe µtorrent är bäst ^^ .
mjr.fuckup du borde ha gjort en röst ruta ^^


signatur

R.i.p för Amerikanska soldater som dör i Irak

Medlem

Vilka portar som ska öppnas står oftast i readme.

Flyttad.

JB
Medlem
Skrivet av illern_man:

Är det bara jag som använder Azureus?

Usch, det programmet äter verkligen upp din dator. I jämförelse med utorrent känns azureus som ett stort läskigt monster som segar ner datorn.

Inaktiv

Tack så mkt för hjälpen grabbar ^^ laddar ner mkt bättre nu med utorrent! 4evergr8full =D

Inaktiv

Hur öppnar man portarna då?

Inaktiv

beror på vad man har för brandvägg. har du en nat-routerlösning så gör man det via boxens webinterface. är det mjukvarubaserat fixas det automagiskt när du godkänner trafik från det programet.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

1
Skriv svar