Vista...

Jag fattar inte riktigt, kommer vista att kräva asmycket eller? folk säger att typ vissa spel kanske inte fungerar om man inte har vista eller vad det heter. Och att man måste ha direktX 10, men asså jag fattar ingenting :S

Har säkert massa fel, men berätta lite om vista och vad som är bra att veta.:up:


signatur

Gud vad jag ställer mycket frågor^^
P4 2.4 GHz, 512 mb ram, ATI Radeon 9650Pro

Medlem

Vista kommer att kräva lite mer än XP beroende på hur mycket lull-lull du vill ha igång.

När det gäller Direct-X 10 så är det så att det inte kommer att släppas till XP (om jag har fattat rätt) utan kommer bara att finnas till Vista vilket i sin tur naturligtvis gör att om du ska spela ett spel som kräver DX10 så måste du ha Vista.

Jag har provat Vista betan och det flöt bra på min burk. Har en ganska ny burk iofs, men inte det absolut värsta av idag, så det kommer nog inte vara några problem för oss "gamers" att köra vista när det väl släpps.
Vi har ju en tendens att ha feta system inom gamer communityn

Tog bort det pga att XP hängde sig hela tiden dock.

Hoppas det var till nån hjälp - om inte så är det bara att googla fram info om vista


signatur

Insert funny qoute here

Medlem

Det är spelen som driver marknaden framåt när det gäller prestanda i systemen. Finns ingen som behöver 3GHz+ och dual core för att skriva dokument och surfa på nätet (inte ens film och bild industrin behöver egentligen då det bara kommer ta lite längre tid med ett klenare system).


signatur

Kommer Vista att kosta pengar eller är det bara att tanka från deras hemsida typ? kostar det pengar så kommer det väll att kosta en hel del?:\


signatur

Gud vad jag ställer mycket frågor^^
P4 2.4 GHz, 512 mb ram, ATI Radeon 9650Pro

Medlem

det är ett nytt operativsystem så självklart kommer det kosta pengar.

Angående priser kan jag tänka någonstan runt 1500-2000 för vista home.

Inte säker på priset dock..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Minst 1500 tror jag Vista kommer gå på. Sen vista Ultimate vill jag inte ens tänka på :D.
Och angående prestanda. Ja Vista tar lite extra prestanda. MEN Microsoft har med hjälp av någon ny teknik gjort så att när du spelar ett spel så stängs alla processer som inte behövs av, så du tjänar lite prestanda.

Inaktiv

Minimum specs är 800mhz, 512 ram, ett gfxkort som stöder DirectX 9.0 och en 20 GB hårddisk. Rekommenderat kommer vara 1 GHZ, 40 GB hårddisk, 1 GB ram, och ett modernt DirectX 9.0 gfxkort med minst 128 mb, 256 mb för högre upplösningar.

Enligt uppgifter som Microsoft släppte i maj i år.

Inaktiv

Vore intressant att se en skärmdump på det. Någon som vet vart man kan finna en sån?

Redigerat: Äsch, jag hittade en. Google såklart.


signatur

/Saphira

Medlem

http://www.winsupersite.com/vista/

Här finns rätt mycket om Vista; screenshots, reviews, FAQ m.m.

1
Skriv svar