Byta språk på windows-installation

Medlem
Byta språk på windows-installation

Min flickvän dator har varit massa dum ett bra tag...
skrev om det förut att den bl.a. startade om sig utan anledning osv, ibland inte ville starta, ibland klagade på att det inte fanns operativsystem på hårddisken osv osv osv.

Köpte iaf en ny hårddisk och stoppade in, passade samtidigt på att rengöra cpu-fläkten (JÄVLAR! visste inte det fanns så mycket damm i Sverige ens)... efter att ha installerat Windows på den nya hårddisken funkar allt finfint nu. Så det var antingen hårddisken eller fläkten som inte kylde ordentligt pga allt damm.

Problemet nu är att hennes recovery-cd som följde med datorn är kaputt. Och den enda windows jag hade hemma var engelsk. Installera den iaf men hon är inget bra på engelska så det krånglar till saker för henne lite.

Hört att det ska gå att byta språket på installationen, vete fan om det stämmer och hur men nån kompis påstod det ett tag sen iaf, fast han visste såklart inte hur själv.
Går det om jag typ lånar en svensk windows xp-skiva och kör en recovery eller vad det nu heter över den existerande installationen och då få den att byta språket? eller nåt annat sätt...

tycker ju att det borde gå om man har samma version.

Nån som vet?

Inaktiv

jag tror man riskerar ställa till det rejält. bättre använda file and settings transfer wizard, och installera om.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Ok du kan ha rätt

Inte så farligt egentligen, bara få tag i en svensk version och formatera och installera igen. Hon är ju ingen l33t h4xx0r direkt med 7 miljoner program att installera. Bara lite bokmärken att spara och hon är så nöjd så

Inaktiv

Är inte språket inbakat i kernel, tvivlar starkt på att de går att byta.
Bara att spara de du vill ha kvar och installera en ren svenskversion...


signatur

you are your own worst enemy...

1
Skriv svar