Recovery CD

Medlem
Recovery CD

Inehåller den här CD skivan ett operativsystem som kan installeras om man har en Produkt nyckel?

[https://sales.sitel.be/hprecocd/Sales.html]

Inaktiv

det blir svårt att veta eftersom länken inte funkar. en recoverycd av den typ som medföljer märkesdatorer innehåller i allmänhet ett specialkonfigurerat windowssystem med all mjukvara och alla drivrutiner fixade.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Vi tar problemet från början.

Min dator gick sönder får ett tag sen (eller rättare sagt hårddisken) och då undrar jag om det går att köpa en ny hårddisk och sen använda recovery cdn till den?

Här är länken annars [http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?lc=sv&cc=se&d...]

klicka på: System Recovery Kit for Pavilion or Presario Desktop

Inaktiv

som sagt, du bör ha en recoverydisc redan. men jo, du kan installera från den, förutsatt att den är för rätt dator.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Tack för hjälpen

Inaktiv

har en känsla av att om det inte är samma disk, storlek dvs som sitter i datorn så kan det nog skita sig

men sak samma annars har du ju en disk till att leka med

Medlem

jag kanske är helt ute och cyklar, men är det inte så att vissa märkesdatorer har en liten partition på disken där installationsfilerna ligger. som sagt, kanske är tappad bakom ett serverrack då jag bara hört detta ryktesvägen...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

jag kanske är helt ute och cyklar, men är det inte så att vissa märkesdatorer har en liten partition på disken där installationsfilerna ligger. som sagt, kanske är tappad bakom ett serverrack då jag bara hört detta ryktesvägen...

Det stämmer, har för mig att det är på vissa Hewlett Packard datorer som det är så :).

Medlem

Vet att packard bell hade såna partitioner på sina datorer.
Försvann den så var det goodbye tills du fick en skiva av PB supporten om du hade tur.
HP,compaq har såna, men för det mesta är det bara extra program varan som ligger där.

1
Skriv svar