Hjälp !!!

Medlem
Hjälp !!!

Tja för ett par dagar sen fick jag problem med datorn och blev tvungen att installera om XP men när jag formaterade om windows partitionen råkade jag radera viktiga filer.

Jag skulle verkligen behöva få tillbaka dessa filer nån som vet nått sätt å fixa detta nått program eller nått sånt ?

när jag installerade om tog jag bort patitionen, skapade en ny och formateraden i snabb NTFS.

Snälla hjälp mig !

Inaktiv

Fel del av forumet tror jag

Medlem
Medlem

http://www.download.com/GetDataBack-Data-Recovery/3000-2094_4...

Tar en djäkla tid om man inte kör med fullversionen, ta god tid på dig och kör programmet från en annan disk


signatur

Pappaklanen Dads With Gunz på Quakenet
#dwg

JB
Medlem

Får man tillbaka hela filer då? Många shareware Recovery program tar endast tillbaka en begränsning på filerna. Tex 100kb bara per fil, vilket är sinnes, för vem vill använda ett sånt dumt shareware?

Ett progam från "Hiren's.BootCD.8.0" använde jag när jag råkade ta bort en hel 300GB partition i Windows XP installer.

Hiren's.BootCD.8.0 finns att tanka här:
http://www.9down.com/downloads.php?fileid=309

Mer info om Hirens BCD här: http://homepage.ntlworld.com/hiren.thanki/bootcd.html

Detta program är ju bra att ha, då om man bara har 1st disk, då man använder en boot cd...

skg
Medlem

R-Studio är riktigt bra också, tyvärr inte gratis.

Medlem
Skrivet av JBRAA:

Får man tillbaka hela filer då?

Så vitt jag vet så finns det ingen begränsning, jag tog tillbaka filer som var åtminstonde 15mb, men det går säkert med större än så.
Däremot så måste man ta fil för fil, hela mappar går inte , då måste man pröjsa :/


signatur

Pappaklanen Dads With Gunz på Quakenet
#dwg

Medlem

Ska inte behöva nå filer om du har XP-skiva, ta bort partition, sätt in och formatera på NTFS (ej snabb) och installera.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Viktiga filer lär vara dokument och sånt iofs.


signatur
Medlem
Skrivet av [Molotov:

"]Ska inte behöva nå filer om du har XP-skiva, ta bort partition, sätt in och formatera på NTFS (ej snabb) och installera.

han menar nog filer som är viktiga för honom, inte för windows...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Själv skulle jag nog bryta ihop om jag torskade mina filer. Fyllt alla mina diskar med saker som jag inte kan ta bort. Skulle vara intressant om det där programmet fungerade så man hade ett gratis recovery.


signatur
Medlem

ja inte blir man glad när man förlorar saker... själv har jag en pajjad disk med massa godis på... eeh, inte nån som vet om det går att få tillbaka ettorna och nollorna???

Medlem
Skrivet av misaer:

ja inte blir man glad när man förlorar saker... själv har jag en pajjad disk med massa godis på... eeh, inte nån som vet om det går att få tillbaka ettorna och nollorna???

du menar om du kan få tillbaka dina forlorade data?

Läs tråden igen isf...


signatur

Pappaklanen Dads With Gunz på Quakenet
#dwg

Medlem

haha, jag var inte så specifik... skyller på trötthet och jobb... alltså, min disk vägrar ens starta, även om man kör den som slave...

Medlem

Sånt är nog svårt att göra själv om man inte är jälla duktig på att skruva med elektronik, finns företag som gör såna jobb, men dom är nog svindyra.


signatur

Pappaklanen Dads With Gunz på Quakenet
#dwg

Inaktiv

Har oxå en disk med massa godis på... men den börja krångla utav bara helvete.... till slut gick det inte ens boota upp datorn med den hårddisken i .


signatur

Spel: Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W DH Deluxe | 2048MB Corsair PC6400 DDR2 | 1x WD raptor 36Gb 1x Hitachi 250Gb | POV 7800GT

Medlem
Skrivet av DwG*Vidis:

Sånt är nog svårt att göra själv om man inte är jälla duktig på att skruva med elektronik, finns företag som gör såna jobb, men dom är nog svindyra.

mm, det var det jag misstänkte... aja... fan...

Inaktiv

raidsystem är trevliga, om man har en massa saker man vill skydda från diskhaverier.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

följdfrågan lyder... kan man raida en s-ata och en ide?? var det jag hade då... men nu sitter det bara en disk i, det duger sålänge... tills pengar börjar trilla in, sen blir det raidat...

Inaktiv

ja, det kan man. mjukvaruraid fixar biffen oavsett disktyper. har ifs för mig jag sett controllerkort som käkat både sata och pata också, men är något osäker på om det gav raidmöjligheter över gränserna, sas.

tom spegling är billigt numera, när en 320gb-disk inte kostar mycket över tusenlappen. en filserver med högre nivåer av mjukvaruraid (eller tom hårdvarudito) behöver inte bli speciellt dyrt heller.
ett par diskar och en 500krs burk från blocket som man mixtrar med kylningen lite på, bsd/solaris, ett gäng gblankort och ett par timmars jobb, så har alla i det lilla hemnätverket tillgång till snabb och rimligt säker lagring.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

då vet jag... men det blir nog en till sata nästa gång...

1
Skriv svar