FTP Server

Inaktiv
FTP Server

Behöver tipps på bra FTP server program... har provat några olika men blir aldrig riktigt nöjd.

Så jag tänkte kolla med allt serverfolk vad ni kör med för program?

Kör för tillfället med GuildFTPd och Har provat Trailern på BulletProof.

Om programmet är gratis är ju inte det någon nackdel det heller

Ganska viktigt oxå att den klarar hög överföringshastighet då jag har 2 datorer som jag för filer emmelan ibland.


signatur

Spel: Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W DH Deluxe | 2048MB Corsair PC6400 DDR2 | 1x WD raptor 36Gb 1x Hitachi 250Gb | POV 7800GT

Inaktiv

filezilla? finns på sourceforge.

edit: de nya länkningarna är betydligt mer ologiska än de gamla...


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

Får bli att prova så får vi se vad jag tycker om det


signatur

Spel: Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W DH Deluxe | 2048MB Corsair PC6400 DDR2 | 1x WD raptor 36Gb 1x Hitachi 250Gb | POV 7800GT

Inaktiv

serv-u fungerar utmärkt tycker jag, men det har du säkert redan testat med

Inaktiv
Medlem

Hmm har för mig Serv-U går under annat namn nu? G6ftp (Gene6 FTP Server)?

Själv kör jag med Bullet Proof FTP server, fast funderar starkt på att konvertera till RaidenFTPD för att det är mycket mer avancerat.


signatur

/Ice_
#lett @ qnet

Inaktiv

Serv-u har jag provat för länge sedan (typ över 1 år sedan)... det var okey har jag för mig... men antagligen var jag inte nöjd med något eftersom jag bytte server program senare

RaidenFTPd ska jag där emot ta och prova.

Thx


signatur

Spel: Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W DH Deluxe | 2048MB Corsair PC6400 DDR2 | 1x WD raptor 36Gb 1x Hitachi 250Gb | POV 7800GT

Medlem

Rekommenderar FileZillas serverprogram. Bästa jag har använt. Har allt man behöver.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Kör med Ipswitch FTP, har testat många olika FTP program som inte har kunnat komma in på vissa FTP servrar, denna funkar för alla än sålänge.

Medlem

Ipswitch? är inte det samma som WS FTP (som är en klient), eller har de serverapps också?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

Ipswitch? är inte det samma som WS FTP (som är en klient), eller har de serverapps också?

De har båda, men när någon nämde filezilla tidigare så testade jag det med. Oerhört bra program och dessutom gratis.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

ok, det visste jag inte


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

1
Skriv svar