Inaktiv
mIRC

Laddade ned o körde Spyware Doctor som då säger att det finns något på datorn som kan vara en trojan som använder mIRC? Jag vet inte riktigt vad det är frågan om men SD är inte gratis så jag kan bara söka, inte ta bort nåt.
Ska jag prova med nåt annat program (gratis, tips?).

Har Norman men det hittar ingenting.

Lite svårt att förklara men jag hoppas ni förstår.

Medlem

lavasoft har väl nåt gratis spyware-program tror jag. lavasoftusa.com tror jag...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Någon som har varit med om nåt liknande?
Jag har inte tagit emot något utan endast chattat lite.

Medlem

Behöver ju inte vara något fel. Vissa aggresiva program förutsätter att allt som använder nätverket är trojans. Sen kan man ju inte lita helt på ett demo eftersom tillverkaren antagligen vill att du ska köpa produkten...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Prova Spybot Search&Destroy gratis och brukar hitta det mesta. Om man laddar hem en mIRC klient som är crackad t.ex. så kan de ju innehålla trojaner.

Oj, höll på att glömma länken till programmet

Spybot Search&Destroy - svensk sida


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Norton säger att mitt mIRC är ett virus så...


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Inaktiv

soya säger att norton är ett virus...


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Norton är som att ha BF2 körandes i bakgrunden utan att kunna spela, suger jävla massa kräm till ingen nytta


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Aaaamen till de 2 ovanstående inläggen 8)


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

Tackar för svaren!
Och jag har tänkt samma sak, eftersom att det enbart går att söka kan det ju vara ett trick för att få en att köpa hela programmet, sen när man väl har betalat så är allt frid o fröjd

Medlem

Kan vara så att virus scannern kan ge utslag för att någon kanske har pastat en "skadlig" kod och ditt mirc har loggat den koden, är rätt kul att skriva lite roliga dos kommandon (destruktiva sådana) i en stor kanal ;).


signatur

/Ice_
#lett @ qnet

Inaktiv

Ok, men det är inget att bry sig om då?

Vidare, jag har inte använt irc så speciellt mycket, några speciella saker man bör göra angående säkerhet osv eller är det bara o köra?
Använder mIRC som sagt.

Medlem

Hmm, säger det där Spyware doctor vilken fil det är som den misstänker är en trojan?

I övrigt så är det helt okej att köra vanliga mirc som det är, bara att installera senaste versionen av mirc och köra igång.

Mysko med trojanen dock, rekommenderar att starta Windows i felsäkert läge med nätverk och scanna efter virus, online. Panda har en bra online scanner på: http://www.pandasoftware.com/products/ActiveScan.htm

För att logga in i felsäkert läge med nätverk, så är det bara trycka F8 hela tiden efter POST skärmen (när man startar datorn så ser du en massa text om processorn, minne och annan hårdvara), så ska en meny komma upp där du kan välja hur du ska starta Windows.


signatur

/Ice_
#lett @ qnet

Inaktiv

Kommer inte ihåg vad filen hette, sägas ska väl att det står "kan" vara en trojan, om jag inte missminnner mig.
Kan iofs installera o kolla en gång till.
Tycker även att Norman borde ha hittat det om det skulle vara något.
Provade nyss Spybot S&D, detta hittade några trackingcookies, inget annat. Dock så slutar det svara när jag försöker ta bort dom.
Får väl ta o prova Panda.

1
Skriv svar