"elhacker net never dies" ???????????????

Inaktiv
"elhacker net never dies" ???????????????

VA FAN
e detta? Får hela tiden detta medelande

"elhacker net never dies"

Och man kan trycka ok eller x man kan stäng alla sådana fönster utom ett men det öppnas ny hela tiden.

Kopplar man inte in internet så kommer det inte upp och jag har Uppdaterat mitt Windows till senaste och även norton antivirus och scannat hela datorn hittar inga virusar.

Men det händer bara när man kopplar upp sig.

Har sökt på det på nätet men ghittar inget.


signatur

//Matelm
PIRAT - www.piratpartiet.se

Medlem

Kan ju vara Messenger. Inaktivera den: Kontrollpanelen - Administrationsverktyg - Tjänster

Du har med största sannolikhet ingen som helst nytta av den så även om det inte är problemet är det lika bra att stänga av den. Messenger är alltså inte samma sak som MSN Messenger


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Det var inte msn har redan avinstallerat det för länge sedan.
Har nu installerat om windows (Skulle göra det ändå men detta fick mig att göra det för i stället för senare )


signatur

//Matelm
PIRAT - www.piratpartiet.se

Medlem
Skrivet av Matelm:

Det var inte msn har redan avinstallerat det för länge sedan.
Har nu installerat om windows (Skulle göra det ändå men detta fick mig att göra det för i stället för senare )

Han menade inte msn messenger, utan tjänsten "messenger" och den är enabled vid nyinstallation också, tänk på de.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

Japp vet det var den jag menade att jag avinstallerat.


signatur

//Matelm
PIRAT - www.piratpartiet.se

W2k
Medlem

Du kan inte avinstallera "Messenger"-tjänsten. Den är inbyggd i Windows. Däremot går den att deaktivera.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

Ja precis, det var väl det jag försökte framföra, oklart om det gick hem eller inte


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Visst går det att avinstallera Windows messenger!!!
Bara att googla för guds skull!

Denna länken:
http://www.petri.co.il/uninstall_windows_messenger_in_windows...

Gå ner till "Second method"

Kopiera texten "RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\inf\msmsgs.inf,BLC.Remove"

Stäng av Windows messenger, Outlook och IE.

Gå till startmenyn tryck Kör/Run.

Klistra in det du kopierade och tryck enter.

Sedan kan man iblan få ett felmedelande men det är ok ändå. sedan när allt e klart startar man om datorn och Windows messenger är borta =).

//Matelm


signatur

//Matelm
PIRAT - www.piratpartiet.se

Medlem

Hehe, om du säger det så. Hade faktiskt ingen aning om det. Men jag nöjer mig nog ändå med att ha skiten inaktiverad. Jag kan bjuda Microsoft på nån MB av hårddisken


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

1
Skriv svar