opengl på vista

Inaktiv
opengl på vista

som sagt. har nyligen instalerat windows vista build 5381 på datorn som daulboot ( som tur är ) .

Så nu sitter jag och försöker lista ut hur man ska få allt att funka.

med en gång körde jag igång quake3 för att se om grafiken funkade med ATI;s beta drivar. såklart det funkade. q3 världens bäst byggda spel må ju sägas.

Så jag tänkte försöka med fler opengl spel. så jag provade med counter-strike. såklart funkar inte sk*ten . nästan väntat.

så nu undrar jag om nån annan håller på och mekar med steam osv och har någon lösning på det!

/ x

Medlem

Jag håller mig borta från beta-versioner av Microsoft-program. De är ju oftast i beta-format när de kommer ut på hyllan så man kan ju bara drömma om hur många buggar de riktiga betorna är...

Snabbt jobbat btw, 5381 kom väl typ i förrgår


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

jo , kom i förgårr har jag för mig.

www.winbeta.org för mer info.

inte så många buggar nu faktiskt. typ stänger man av accelerationen på musen så kommer den tillbaka när man öppnar aplikationer såsom steam. men det fixar sig väll till oficiella betan när den kommer 22 maj. då lär väll opengl också funka. men skulle vara kul att få det att funka innan

tror faktiskt på vista. kommer att bli bra

Medlem

Har hört att det finns nån bugg som gör att processorn går upp och fastnar i 100% efter att man börjat installera lite program. Kan iofs ha varit i 5342...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

jag sitter fortfarande på gamla hederliga win 98 och windows Me

jag vill inte gå över från dos grund

har även win 3.11 på en burk enbart för extrem nostalgi.


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

=/


signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

Medlem
Skrivet av bondmaster:

jag sitter fortfarande på gamla hederliga win 98 och windows Me

jag vill inte gå över från dos grund

har även win 3.11 på en burk enbart för extrem nostalgi.

Om man ändå sitter på sån gammal skit, kan man lika gärna installera nyare linux-distar. Enda skälet man kör nyare windows är för spelen/programmen.

Medlem

Själv sitter man på gamla hederliga Windows 2000 Professional, får väl bli OS byte snart då med tanke på att Microsoft är dryga nog att tvinga användare byta OS för att kunna spela vissa spel (som givetvis funkar i äldre OS rent tekniskt sett), spel som Halo 2 (rykten säger att man måste ha Windows Vista för att kunna spela det på PC), Dungeon Siege 2 etc.. Får väl se om man kan få igång halo 2 på pc i window 2000 då, borde väl kunna gå runt det på något sätt precis som med Dungeon Siege 2.


signatur

/Ice_
#lett @ qnet

Medlem

Antar att du menar antingen Halo 3 eller Windows XP. Halo 2 kräver nog inte Vista eftersom det inte finns ännu


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

Antar att du menar antingen Halo 3 eller Windows XP. Halo 2 kräver nog inte Vista eftersom det inte finns ännu

Halo 2 såklart, microsoft brukar ju ta ett bra tag på sig att porta det till PC precis som Halo 1.

Skrivet av BBC NEWS:

The PC version of Halo 2 will only be available for Microsoft's next edition of Windows called Vista.


signatur

/Ice_
#lett @ qnet

Medlem

Jaha, my mistake. Förutsatte att Halo 2 fanns på PC eftersom Halo 3 redan är annonserat på XBOX...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

1
Skriv svar