Problem med 64bit cpu

Medlem
Problem med 64bit cpu

Fixade min lilla uppgradering igår, tog väl tio timmar eller något, ett jäkla velande var det. Men till slut så fick jag igång det hela, och har installerat en massa program osv.

Nu tänkte jag köra lite Oblivion och se om det blev någon skillnad, låg kvar på andra hårddisken, men ville inte starta pga en dll-fil. Så jag installera om, men det hjälpe inte, samma fel igen. Inte kunde man avinstallera heller, så jag raderade foldern och tog bort allt med oblivion i registert och installerade om på c:.

Då startade spelet, men ingen grafik kom upp, bara ljud och en svart skärm. När jag kommer till menyn så ser jag bara texten, inget mer.

Testade med F.E.A.R. också, och exakt samma fel, så det måste vara min burk som det är fel på

DirectX är redan inkört, tillsammans med grafikdrivisarna, så jag har ingen aning om vad jag kan göra. Någon som kan hjälpa mig? Har jag lyckats pajja mitt grafikkort?

Medlem

Har ingen lösning på ditt problem, men jag kan säga att jag har mycket svårt att tänka mig att det är något fysiskt fel på ditt grafikkort.

Kan det vara så att du måste ändra någon inställning i BIOS, kanske något som har med 64-bit eller Dual Core att göra?

Annars kan du ju testa att avinstallera drivrutinerna för grafikkortet och testa igen (om du inte gjort det) .


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Crenshaw:

Fixade min lilla uppgradering igår

Vad exakt uppgraderade du?

Och installerade du om OS:et?


signatur
Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

Har ingen lösning på ditt problem, men jag kan säga att jag har mycket svårt att tänka mig att det är något fysiskt fel på ditt grafikkort.

Kan det vara så att du måste ändra någon inställning i BIOS, kanske något som har med 64-bit eller Dual Core att göra?

Annars kan du ju testa att avinstallera drivrutinerna för grafikkortet och testa igen (om du inte gjort det) .

Har ominstallerat drivrutinerna, 2 ggr, men ska kolla i BIOS

Skrivet av cammo:
Skrivet av Crenshaw:

Fixade min lilla uppgradering igår

Vad exakt uppgraderade du?

Och installerade du om OS:et?

Nytt chassi, nytt moderkort samt ny processor (Athlon 64 X2).

Formaterade hårddisken och installerade om allt.

Edit: Hittade inget särskilt i BIOS, dock visste jag inte riktigt vad jag letade efter. Brukar ni ha Cool 'n quiet på?

Medlem

Cool 'n quiet brukar dom flesta rekomendera att man ska stänga av.

En del moderkort måste ha bios update för att kunna köra x2 processorer, men det är nog inte problemet i ditt fall.


signatur
Medlem

Tror inte att det är rätt forum för den här tråden, ska nog ligga i "Allmänt Hårdvaruprat" istället. Någon som kan flytta?

Inaktiv

Varför ska Cool 'n Quiet vara Av?
Jag har det På nu...
Men jag klockar inte heller så, om det har med det att göra...


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Medlem

Borde nog avsluta tråden innan den blir för gammal, det var problem med drivrutinerna till moderkortet.

1. Install ASRock/ULI AGP driver
2. Install nvidia driver
3. Reboot
4. Start, run and type regedit, then delete "[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\uliagpkx\Parameters]" and anything under it.
4. Reboot, and your done!

More information can be found here.

Fick hjälp på AMD-forumet.

1
Skriv svar