Vilken är den bästa Webbläsaren?

Medlem
Vilken är den bästa Webbläsaren?

Det skulle vara intressant att veta vilken browser ni använder och varför, själv har jag ingen direkt uppfattning men för att röra om lite i grytan ska jag säga att IE är den tveklöst snabbaste


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Vote: Annan

Jag kör Opera, den mest klockrena webbläsaren av de jag har testat.


signatur

<3 #komsi @ q-net :)

Medlem
Skrivet av Carthack:

Vote: Annan

Jag kör Opera, den mest klockrena webbläsaren av de jag har testat.

Samma här.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Jag kör Mozilla på laptopen och opera på burken hemma.
back inte the old days när jag började ge mig ut på internet var det bara netscape som gällde för min del

Medlem

Jaha, och kan någon förklara för mig varför i h-e jag glömde Opera?!

Själv tycker jag det är synd att Netscape blivit helt bortglömt, installerade det för några dagar sedan och fick en rejäl nostalgishock. Smart system med flikarna istället för att ha 15 explorerfönster nere i startlisten!


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

Jaha, och kan någon förklara för mig varför i h-e jag glömde Opera?!

Ingen lunchkaffe?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Hehe, måste vara något sånt...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Jag kör Firefox, dock tycker jag Opera är ganska OK också.


signatur

Nue maste jea geå å tjeöpa maej ein seirapslimpae

Medlem

Opera som gäller här .. smidigt och bra


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

Firefox! Dock har jag inte testat någon mer än explorer.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

Själv tycker jag det är synd att Netscape blivit helt bortglömt, installerade det för några dagar sedan och fick en rejäl nostalgishock. Smart system med flikarna istället för att ha 15 explorerfönster nere i startlisten!

Du är medveten om att Firefox och Opera oxå har flikar och hade det långt innan netscape?

Topic: Kör Opera, finns inget bättre utav det jag testat (det mesta som finns till windows).

Medlem

Kör Firefox, men har öven Opera, dock är båda minst lika bra, men har vänjt mig vid Firefox nu. IE kan gå o hänga sig, totalt värdelöst. Gillar inte det för att det är segt, saknar massor moderna funktioner och följer inte standarder. Det sist nämnda är nog den största anledningen till att jag _inte_ använder det.

Medlem

IE is the devil!

Jag kör med Firefox. Visst, Opera är bra men inte lika bra som Firefox med addons. Addons är det som gör Firefox bättre än andra webbläsare enligt mig, man får välja själv vad man vill ha för grejer. Känns inte lika "kladdigt" pga av det.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Crazy Browser, stilren & inte en massa annat onödigt skit ^^,


signatur

I'm a gamer, enjoy!

Medlem

Kör firefox mest för funktionerna tycker fortfarande ie är smidigare men saknar då vissa funktioner som man har blivit hjärntvättad med:)

Opera är ok men har sämre bokmärke funktion samt dom vägrar supporta roboform därav så går opera fettbort.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

kör med firefox, fungerar utmärkt.
Bättre, snabbare, säkrare, du kan tanka skins, addons m.m.

IE duger, men firefox "äger".


signatur

snestreck woicer

Medlem

Kör Firefox och är nöjd. Har inte heller testat nåt annat förutom netscape (typ 100 år sedan) och IE


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Alla skins och add-on fanboys kommer inte ha det som argumet när nästa version av Opera kommer ut.

Skrivet av Notumforce:

Opera är ok men har sämre bokmärke funktion samt dom vägrar supporta roboform därav så går opera fettbort.

Vad menar du med sämre bokmärkesfunktion? Vad är det som saknas?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Explorer både som sprit och webläsare


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Opera helt klart Har allt man behöver.

Btw.. undrar också vad du tycker är fel på Operas bokmärkesfunktion?

Sedan så innan ni kallar firefox bättre så måste ni testa Opera 9


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Jag får nog rösta på Microsoft's egna Internet Explorer. Jag hade Firefox ett tag, men det kraschade, mer eller mindre.


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Jee
Medlem

Firefox. Känns mycket smidigare än IE. Flickar, lättare att ladda hem nya teman, tillägg och att man kan lägga till sökmotorer. Förutom google så har jag: IMDB, WoW allakhazam och Thottbot.


signatur

Eller inte?

Medlem

Anser att Mozilla är jefligt bra. Fills, lite problem med Flash men annars väldigt trevlitgt att anända.

(Wee! Första inlägget )


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

aja. föreslår som sagt att ni som gillar Firefox att ni testar Opera 9.

Här är de sakerna som Opera stöder I och med version 9:

Opera Widgets

Opera Widgets are small AJAX apps, for specific functionality – like getting your favorite news, converting currency, etc. Documentation on Opera Widgets – how to use them and how to make them.

BitTorrent

BitTorrent - one of the most popular file transfer protocols around. Built right in to the browser so you can download torrent files easily. No more hassle finding the right port or setting upload/download speed.

Customize your search engines

Use your favorite search engine in the search box. Go to the site you want and right click on the search field site and click on the search field. You will then be prompted to "create search".

Improved content blocker

Cosmetic surgery for Web pages. Just right click on a page and select "block content". Any content not greyed out can be blocked with a click. Select "done" and see the page the way you want.

Improved pop-up blocker

Just try it with some nasty popups. We added more intelligence to help weed out even more pop-ups. But since not all pop-ups are created equal, use the trash can to retrieve pop-ups you may want.

Site specific preferences

Control settings for specific pages. Accept some cookies and deny others? Set your own style sheet to make the site more accessible. Just right click on the page and select "Site preferences".

Thumbnail preview

Opera saves system resources and uses less memory than other browsers so it's easy to have many sites open at once. But just what tab had that video you wanted? Using the thumbnail feature, you can find out by hovering the mouse on any tab.

Samt denna funktion som funnits länge:

Sessions

Do you browse many of the same sites every day? You can save a collection of open pages as a session and open them all at once later. Go to "File" » "Sessions" and get started!


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Vill bara tillägga att Opera var först med "tabs", dvs flikar. :)Så, nu vet ni!


signatur

<3 #komsi @ q-net :)

Medlem

Måste nästan säga IE alltså, helt enkelt för det är så sjukt smidigt att komma åt internet igenom. Istället för att öppna ett helt nytt program så kan man bara skriva in adressen i startfältet.

Priceless...

Medlem

Firefox utan tvekan. Behövs ingen direkt motivering om varför, det är den bästa webbläsaren idagsläget.

Medlem
Skrivet av astie:

Firefox utan tvekan. Behövs ingen direkt motivering om varför, det är den bästa webbläsaren idagsläget.

Haha.

"Djurgården utan tvekan. Behövs ingen direkt motivering om varför, det är det bästa laget i dagsläget."


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Medlem

"Annan" nämligen Opera. Klockren.

Wanden besparar mig alla inloggningsbesvär med en enkel knapptryckning och Operas mouse gestures skulle jag inte klara mig utan, nu när jag vant mig.

Skriv svar