TVersity Problem

Medlem
TVersity Problem

Kan inte få boxen att få kontakt med Tversity media server alls. Funkar bra med andra datorer på nätverket men boxen hittar inge alls. Gör nåt fel förmodligen. Någon som har lite tips på hur man får det att funka?

Funkar pria via Wmp 11 eller windows media connct, men inte tversity och tycker det verkar smidigare, speciellt om man vill kunna kolla på andra film format.

Har försökt följa quick start guiden men den var inte direkt till någon större hjälp


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Hade lite problem med det förut när jag prövade. Ifall du har en router så skulle man ställa in porten som tversity använder (49152) så att den kör Port Forwarding.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Se till att koppla bort existerade dator först i Xboxen, sedan går du in och väljer browse i musik eller bildmappen, då kommer en requester som frågar vad du vill connecta (TVersity on blabladatornamn och även datornamnet bara, om du har media connect igång samtidigt)

välj där Tversity och sen ere bara o browsa som vanligt..

Dock så har det en benägenhet att krasha då jag skall streama (vissa?) filmer eller om jag har en shoutcaststation som timeoutar.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

jo zymac den biten förstod jag men boxen hittade inte datorn, men måste nog in i routern och greja lite kanske. Verkar som man måste skicka vidare den porten också, typ som om det gick via internet. Ska prova det sen iallafall. Tack för hjälpen.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Uh en liten fråga DUmlen, till vad ska jag skicka det ip't vidare, boxen eller datorn? Antar datorn. och Udp eller tcp?

För den boxen hittar bara wmp kontakten, och inget från tversity.

Edit: Nu efter lite pill och mek har jag satt datorn som DMZ på routern. Då hittar den tversity men får inte kontakt utan klagar på firewall fast allt är avstängt. Har ingen aning om vad som ska forwardas var på routern då det funkar inte att bara ta porten 41952 till boxen eller datorn, bara när datorn står som dmz och boxen har den porten till sig, vilket inte borde spela roll då dmz ska ju ställa sig över allt sånt. Men typ WMP11 funkar hur bra smhelst att streama musik utan något pill alls.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Jaja gav upp iallafall, kan igentligen inte se vad routern ska ha med Tversity att göra igentligen då det borde vara helt lan baserat för att få kontakt med boxen.

Kompisen får leva utan streaming och helt enkelt köra tv-ut som han brukar.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Den skall köras som både TCP/UDP och datorn behöver inte vara demilitarizerad. Det är xboxens ipadress som ska forwardas har jag för mig.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Vet att det inte borde behövs DMZ, det är ju ungefär som att slå ner en vägg när man igentligen bara vill måla om lite. Men fick inte det att funka iallafall. Får pilla mer med det en annan da, men kan man då inte använda Tversity direkt via en switch utan internet access alls? För behöver man pilla med portar så låter det ju endå som om det går via internet till boxen.

Men som sagt ska pilla lite mer med det en annan dag...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Vad exakt är TVersity?

Medlem

Du använder det i stället för Windows Media Player 11 eller Windows Media Connect för att streama musik, bilder och filmer till din Xbox360 (eller en uppsjö andra media prylar så som PSP osv.) Fördelen med det är att det kan koda om de flesta media format till wmv för Xboxen on the fly så du kan spela upp divx, xvid och dylika format som annars är omöjligt.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Om det ska funka måste man ha windows brandväggen avstängd, antagligen det som är felet.

Medlem

Bad Ash nej, riktigt så dum är jag inte. Verkar vara hans router eller pga att han kör trådlöst. Då jag har lånat hans box när han är i thailand en månad. Jag bara installerade tversity och det funkar klockrent. Inget pill med portar eller dylikt. Endå har vi båda DLink routers, han har dock en nyare modell med trådlös access punkt.

Enda som är lite jobbigt med filmer via TVersity är att man inte kan spola fram/bak, samt att det inte sparar katalog strukturen när man bläddrar bland filmerna utan allt liger i en mapp typ.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Jag har ett skumt problem med tversity.

När jag kopplar en sladd från nätverkskortet direkt till mitt xbox360 så funkar det fin fint utan någott krabb. Bara att man måste stänga av brandväggen.

Men när jag kopplar genom min switch (dlink "DES-1005D")
Så får jag inte kontack med media servern.
Jag kommer åt internet och kan koppla upp mig på xbox live.
Den hittar pc:n men inte tversity.

Någon som har nått tips?

1
Skriv svar