Den nya versionen av Xbox360 (OBS! Rykte)

Medlem
Den nya versionen av Xbox360 (OBS! Rykte)

Läste det här ryktet (med bild) om den nya versionen av 360n med 65nm cpu. vad tror ni själva?

http://www.engadget.com/2007/01/05/the-second-xbox-360-reveal...

Jag hoppas att det inte är det ända sättet att få HDMI. Men jag kan tänka mig att det är det pga. säkerhetsskäl. Fast o andra sidan så borde det finnas en lösning på det då HDDVD fick göra överföring med USB-sladd som inte räknas som säker. Den som lever får se.

Inaktiv

Att det kommer en ny CPU är helt korrekt men kommer inte föränn i mitten av 2007 (sommar?), men det om HDMI och 120Gb hårddisk vet jag inte. 360:n är dock förberedd för HDMI och en större hårddisk är ju inte precis en omöjlighet det heller.

Medlem

Förlåt. Uttryckte mig fel. Jag vet att det kommer en ny cpu på 65nm. Men ryktet gör gällande att den även kommer vara utrustad med en separat HDMI utgång (se bilden) samt en 120 gb HD. Självklart kan bilden vara manipulerad där av "rykte". Däremot så är ju inte 360n 100% HDMI förberedd eftersom varje del vid överföringen måste vara "säker" när det gäller hdmi. Fast senast jag hörde var inte standarden helt satt för HDMI.

Youtube-proffs

Gillar inte det här med nya modeller av boxen.. känns ju som man blivit lurad..


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Polish:

Gillar inte det här med nya modeller av boxen.. känns ju som man blivit lurad..

Håller med lite där, hoppas bara att man kan köpa den där 120gbs-disken till ett hyffsat pris.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

^-- Men gud människor, vad ska ni ha en 120 gig hårddisk till? Den är ju till för en tjänst som inte ens existerar här i europa till 360, och vi vet ej om den ens kommer hit.

Jag vill ha min konsoll att spela på ingen jävla media station, så kan alla sluta få det att låta som det är helt världen när inte ens tjänsten som den är riktad imot finns här än om någonsin.

Inaktiv

Det är vad du vill ja.

Vill han ha en 120gigg hdd till sin 360 fine köp det. Simple as it sounds.

Finns så sjukt många korchade kommentarer...


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

^-- Inte för att jag riktade mitt inlägg till just någon "han" men whatever floats your boat.

Medlem
Skrivet av Polish:

Gillar inte det här med nya modeller av boxen.. känns ju som man blivit lurad..

inget nytt att nya modeller kommer.
så har det alltid varit.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Mer info: http://www.next-gen.biz/index.php?option=com_content&task=vie...

Ms dementerar. Inte direkt oväntat

120gb är ju för Video-on-Demand tjänsten som ju än så länge bara finns i USA. Förhoppningsvis kommer det till Europa också. (vi vill väll ha filmer i HD också?) Det var väll ganska väntat med en större HD efter ut utalanden i artikeln i Drunken_monkey_boxers i lägg. Det är väll ingen som vill köpa en film, ta bort den för att man inte har plats och sedan tanka den igen när man vill se den.

Inaktiv
Skrivet av Polish:

Gillar inte det här med nya modeller av boxen.. känns ju som man blivit lurad..

Håller med , jag köpte mitt 28 december ocj jag känner mig nu väldigt lurad =/

Medlem
Skrivet av Hesselheim91:
Skrivet av Polish:

Gillar inte det här med nya modeller av boxen.. känns ju som man blivit lurad..

Håller med , jag köpte mitt 28 december ocj jag känner mig nu väldigt lurad =/

Jag köpte min 16 december 2005. Jag känner mig också lurad. Men ändå väldigt glad att jag köpt den så jag kunnat njuta av underhållning väldigt länge.

--
Men, ang. detta med film och sådant. Skulle det inte vara bra om dom gjorde så man kunde streama film från XBL?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Boomer:
Skrivet av Hesselheim91:
Skrivet av Polish:

Gillar inte det här med nya modeller av boxen.. känns ju som man blivit lurad..

Håller med , jag köpte mitt 28 december ocj jag känner mig nu väldigt lurad =/

Jag köpte min 16 december 2005. Jag känner mig också lurad. Men ändå väldigt glad att jag köpt den så jag kunnat njuta av underhållning väldigt länge.

--
Men, ang. detta med film och sådant. Skulle det inte vara bra om dom gjorde så man kunde streama film från XBL?

Kan tänka mig att det behövs alldeles för mkt bandbredd för att streama i HD dock.

Edit: ang. streaming : http://www.engadget.com/2007/01/08/xbox-360-iptv-interface-ga...

Inaktiv

en del konsoler kommer ut i nyare versioner,
även gamla ps2 kom ju ut i ny version, slimmad och med lite nya grejer i sig.

och även ps3 an kommer säkert efter nåt år ut i en nyare version också med lite nytt krafs i sig.

så nuförtiden är det mer vanligt än ovanligt att nya versioner av samma maskin kommer.

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

en del konsoler kommer ut i nyare versioner,
även gamla ps2 kom ju ut i ny version, slimmad och med lite nya grejer i sig.

och även ps3 an kommer säkert efter nåt år ut i en nyare version också med lite nytt krafs i sig.

så nuförtiden är det mer vanligt än ovanligt att nya versioner av samma maskin kommer.

Vad för extra grejer?:S Det ända var ju nätverksadapter :S


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Medlem

De satte in en nätverksadapter, gjorde den rejält mkt mindre och tog bort stödet för en intern hårddisk.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

1
Skriv svar