Inaktiv
Xbox 360!

Hej.

Har funderat på senaste att skaffa mig en ny fräch 360 o spela med. Har suttit mest vid datorn på senaste tiden och det känns som om känslan jag hade i en konsol var större än o sitta framför datorn. Den enda nackdelen för mig för tillf är väl att jag skaffade ett logitech g15 tangentbord för spel, men det är väl bara o fixa på blocket elr något.
Men i alla fall, så har jag lite frågor angående 360;n och dess funktioner;

Hur fungerar Xbox live-funktionen? Fungerar den bra ifall man ska koppla upp sig o spela med polare, eller är den för krånglig?

Ifall jag skall köpa en 360, rekommenderas prem versionen elr enbart konsolen?

Kan man se på filmer på 360;n? Vet att man kan lyssna på musik, men använder man verkligen den funktionen?

Hur kul har du egentligen med din 360!? Ersätter den en dator spelmässigt?

Tacksam för alla svar!

Mvh verilo

Medlem

Xbox Live är riktigt enkelt, hade inga problem med att koppla upp mig och börja ladda ner demos tex. Router är bra att ha.

Premium är det enda som gäller, det sparar du på, dessutom får du en trådlös handkontroll vilket är mycket trevligt.

Filmer går bra, "riktiga" dvs och inga divx-filmer. WMV filer går dock bra. Bränn på dvd eller lägg in på en extern hårddisk och koppla den till 360 så är det bara att köra. Du kan streama från datorn också, har dock inte testat det sistnämda. Vissa HD-filer kan dock hacka en aning.

Klart att det inte ersätter en dator, men det beror ju på vad du gillar för spel.

1
Skriv svar