Bakåtkompabilitet?

Medlem
Bakåtkompabilitet?

Tänkte höra mig för med er som har premiumversionen. Egentligen är bakåtkompabiliteten det enda som lockar mig med premiumversionen, eftersom det kan vara kul att spela lite äldre spel i väntan på att nya fräscha spel ska komma till konsolen.

Anyway, har ni testat? Hur fungerar det? Har hört att man måste ladda ned en emulator till varje specifikt spel som man ska köra, stämmer det? Är det värt extra tusenlapp?

Medlem

Det är värt det. Emulatorn ligger väl bara på disken redan, men varje xboxspel du pluggar i brukar ha en liten patch som den tankar automatiskt så spelet går bättre. Defenitivt värt premium, du kommer vela ha trådlös dosa


signatur

Videomupp

Medlem

Mja, har ju inte så långt från TV till soffan så det fungerar nog utan trådlöst, det har ju gjort det i alla år

Vad exakt används hårddisken i premium till då? Mer än att tanka demos? Behöver man minneskort för att kunna spara på en core edition?

Medlem

Till core behövs minneskort.

Finns en emulator på hårddisken ifall man vill spela gamla x-box spel.

Har inte så långt till tv:n jag heller men är riktigt bekvämt med trådlösa dosor ändå


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Hmm, vet inte hur det är rent med core, om du kan spara på annat sätt än att köpa en hårddisk faktiskt. För övrigt har jag inte långt till konsollen heller, men det är otroligt skänt med trådlös iaf ^_^ Dock röstar jag för premium, eftersom du förmodligen vill ha en hårddisk i framtiden för demos, patchar och onlinespel.


signatur

Videomupp

Medlem

Minneskort eller hårdisk för att spara spel,
Minneskorten kostar ju 400 och en premium kostar ~800 kronor mer än en core. 64mb=400kr 20000mb=800kr


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Vad löjligt att man behöver minneskort, då är ju verkligen core versionen totalt onödig. Usch, nej ingen core blir det isåfall.

Tänkte höra angående den trådlösa dosan. Hur länge räcker batteriet? Vad är det för batterier i? Är play & charge helt nödvändigt?

Använder ni bakåtkompabiliteten något? För vilka spel isåfall?

Inaktiv

och här ser du vilka xbox spel du kan köra på 360.

listan uppdateras då och då när andra titlar kan köras.
http://www.xbox.com/en-US/games/backwardcompatibilitygameslis...

Medlem

Tack BangBoomBang

Fungerar alla spel där tillfredställande?

Medlem

hade ingen xbox1, menkunde inte låta bli å köpa alla splinter cell spelen till min 360. Fungerar prima, MP delen lika så, kan dock bli lite fps drops ibland.

Medlem
Skrivet av zAjben:

Vad löjligt att man behöver minneskort, då är ju verkligen core versionen totalt onödig. Usch, nej ingen core blir det isåfall.

Tänkte höra angående den trådlösa dosan. Hur länge räcker batteriet? Vad är det för batterier i? Är play & charge helt nödvändigt?

Använder ni bakåtkompabiliteten något? För vilka spel isåfall?

Jag funderade på play & charge först med men sen insåg jag att p&c batterierna räcker i 25 timmar meddans vanliga AA batterier räcker 40 timmar. Blir nog billigare att köpa uppladdningsbara AA batterier.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Okay Batterier på Ikea kostar ju ingen slant heller.. Hur många batterier finns i kontrollen?

Usch vad sugen man är..

Inaktiv

jo zajben alla spelen där ska fungera i stort sett felfritt,

har kört både kotor 1 och 2 , ninja gaiden och fable the lost chapters utan problem,

det enda problemet som hänt mig är att ljudet på fable the lost chapters nån enstaka gång fått ett kort brus ljud som slutade fort igen,

Medlem

2 vanliga AA batterier i en kontroll.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Sweeet! Kotor 1/2 är kalasgrymma spel som jag gärna spelar igenom (har bara klarat ettan, var mycket skönare på konsol än pc)

Tack Rissan, var på ikea idag och köpte 10st AA för 19kr.. Det känns ju knappt lönt att köpa play and charge.

Medlem

Ingen mer än jag som tycker det känns lite snett att emulatorn tar ca 7 gig (okay säg ca 4-5gig då jag kan tänka mig att en del är reserverat för cash och systemfiler och eventuella felbeskrivningar då 1gig inte är exakt 1000mb) och inte går att välja bort ens? Har ju bara 13gig effektivt uttrymme.
Men, men, rätt kul iaf. Har kört en hel del Jade Empire med den, funkar prima, flyter på perfekt och ser något bättre ut tack vare AA'n i 360'n.

Ang. trådlös kontroller. Var själv lite skeptisk till en början då jag kände att jag lika gärna kunde ha fått en vanlig med sladd och sänkt pris med 200:- men fan va gött det visade sig va.
Hade lite klurigt i början med att jag försökte rätta till den obefintliga sladden med handen då det kändes som att den fastnat runt knät eller liknande Spök-sladd.


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem

Är vanliga Xbox spel snabbare på 360n då? Vissa gamla Xbox spel har haft en förmåga att hacka en del, och eftersom 360'n har snabbare processor så borde väl dessa inte hacka längre?

Medlem

Det laggar en del på 360n om man kör vanliga xbox spel.

Men nu till en annan sak. Idag lirade jag Halo mot några personer på mitt 360 mot deras xbox genom nätverk, funkade väldigt bra. Bara så ni vet.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av zAjben:

Är vanliga Xbox spel snabbare på 360n då? Vissa gamla Xbox spel har haft en förmåga att hacka en del, och eftersom 360'n har snabbare processor så borde väl dessa inte hacka längre?

Det finns tyvärr inga garantier, ett spel som laggar på xbox1 behöver inte bero på att boxens hårdvara inte riktigt klarar av att visa en jämn framerate (fps) utan kan lika gärna bero på dålig kodning/optimering och då hjälper inte 360's övermäktiga hårdvara utan spelet kommer förmodligen lagga ändå.

Det bör iaf inte bli sämre på 360'n om nu inte MS pajat till det ännu mer med en dålig emulation av spelet


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem
Skrivet av zAjben:

Sweeet! Kotor 1/2 är kalasgrymma spel som jag gärna spelar igenom (har bara klarat ettan, var mycket skönare på konsol än pc)

Tack Rissan, var på ikea idag och köpte 10st AA för 19kr.. Det känns ju knappt lönt att köpa play and charge.

Lönar sig med tiden ska du se, du kommer slösa mycket mer än 200 spänn genom att köpa en massa batterier.. Köp "Play and charge"!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

19x10 är 190kr för totalt 10x10=100 batterier.. Det är 50st batteribyten i en kontroll.. Någon sa att varje uppsättning räckte i ca 40 timmar, alltså 50x40 = 2000 timmar för 190kr.. Man kan alltså spela ungefär 50 arbetsveckor (40 timmar) för att tjäna på ett play and charge kit jämfört med att köpa batterier på ikea

Tjänar vet jag inte.. Men det är kanske bekvämt att ha ett sådant, och så är man ju miljövänligare

Jee
Medlem

Wohoo!! Står att Conker ska funkar nu!


signatur

Eller inte?

Medlem

Tror inte riktigt att de där 40 timmarna är med ikea batterier, så vitt jag vet brukar inte dem hålla så där super länge. Men visst det är ju säkert billigare ett tag. Dock kan det vara trevligt att ha en sladd vid batteri kris, samt att med de officiella batteri packen som man får till ett play and charge kit kan man kolla sin batteri nivå i dashboarden.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

köpte mx vs. atv unleashed å stoppade i 360´n.
funkar kalas, men jag får bara upp spelet i 4:3.
vet nån om man kan ändra till 16:9?

Medlem

Samma med Halo (första). Blir inte i widescreen format. Så det är svarta sträck på sidan.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Wardancer, kan mycket väl stämma.. I was just proving a point Funderar dock på att köpa en sådan där play and charge kit bara för att det är bekvämt!

1
Skriv svar