Inaktiv
XBOX LIVE segt?

Hallå
Är det bara jag som tycker att linan till Xbox live är segt? Skall ladda ner lite demos och det tar en sådan tid tycker jag. Jag har 10 mgbit.

Mvh
Snalen

Medlem

Ingen aning, men tycker att det är riktigt dåligt att man inte kan se hur fort det går...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

ja det är segt, sitter med 100Mbit och ibland tar 100MB väldigt länge att ladda, antar att det inte går fullspeed men lite kunde dom ju öka på.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Ingen aning, men tycker att det är riktigt dåligt att man inte kan se hur fort det går...

Antagligen för att det är en speedlimit och den ligger på låga hastigheter. Ibland har det gått fortare, oftast på småtimmarna.

Medlem

De senaste gångerna jag laddat ner demos har det varit lite småsegt, åtminståne i jämförelse med hur det varit tidigare.

Medlem
Skrivet av Dvorak:
Skrivet av Wardancer:

Ingen aning, men tycker att det är riktigt dåligt att man inte kan se hur fort det går...

Antagligen för att det är en speedlimit och den ligger på låga hastigheter. Ibland har det gått fortare, oftast på småtimmarna.

Och? Borde ju fortfarande kunna visa hur fort det går...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

ja, det har jag ansett ända sedan jag skaffade 360,..att man borde få se vilken speed man håller. och ungefär hur lång tid det kommer att ta.
har märkt en stor skillnad i hastighet på tankningen sedan GoW släpptes... tror de får öka bandbredden på sina live servrar.

Youtube-proffs

Det är tur att man kan spela medans den laddar.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

så ruskigt segt är det inte tycker jag.
tankade massa demos å skit igår på 360 flera gig och det gick på bra.

har 8mbit telia

Medlem
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av Dvorak:
Skrivet av Wardancer:

Ingen aning, men tycker att det är riktigt dåligt att man inte kan se hur fort det går...

Antagligen för att det är en speedlimit och den ligger på låga hastigheter. Ibland har det gått fortare, oftast på småtimmarna.

Och? Borde ju fortfarande kunna visa hur fort det går...

Det jag menar är att det är en såpass låg hastighet/man märker att det är en speedlimit så dom vill inte visa den. Bara en gissning här, håller med att det är kasst att man inte kan se tid eller hastighet.

Medlem

Jag tycker att det går ganska snabbt att tanka grejer från Xbox Live. Dock inte att spela. I t.ex. Call of Duty 2 där man kan se ping så får jag runt 400 (fast det gör inget eftersom jag är bäst ändå). Tankar kanske ett demo på 1GB på allt mellan 20 minuter upp mot 1 timma, det är la lite störande. Men som sagt, i spel tycker jag att det kan få gå lite finare. Nu är hög ping inget man direkt märker av i ett konsoll lir om man inte ska dra ett snyggt HS i GoW.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Som nämnts ovan har dom säkert nån typ av limiter.
Vill nog inte skriva ut den egentliga hastigheten du tankar i, i förhoppningen att folk inte skall tänka allt för mycke på det (starta tankning och sen spela ett spel, timmarna flyter ihop) men hade man sett att det gick i 500kbit när man sitter på 10mbit så skulle man nog bli rätt lack hyffsat omgående.

@Boomer, Ping och tankningshastighet är olika saker
Bara för att du tankar med maxhastighet från en server behöver det inte betyda att du har 1ms ping till den. Spel brukar oftast ha en mer eller mindre fast gräns för hur mycket av din bandbredd den uttnyttjar för att skicka och ta emot information. Oftast är denna förvånansvärt låg. Lagg i spel uppstår pga hög ping och Ping står för hur snabbt du kan säga till servern vilken datainformation du vill ladda ner och sen för servern att fatta det. När ni väl utväxlat den informationen då tankar du ner datat du begärde i maxhastighet, men har du hög ping så kommer datat när du hade behövt ha det för 10 sekunder sedan dvs då det va aktuellt. Därav ryckigheter och allmänt lagg i spel.
Tänkt dig att ringa till en polare i Australien. När du säger "Hej" så hör han precis det du sa, i samma takt, men han kanske hör det med nån sekunds fördröjning.
Hoppas det där blev rätt nu, borde inte va uppe såhär tidigt på morgonen, usch.


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

1
Skriv svar