Headset till 360 ?

Medlem
Headset till 360 ?

Hejsan allesammans! Igen, får man väl säga för 304:e gången.

Hur som helst, jag spelar gears of war och oblivion och andra 360 spel på min "vanliga" tv hemma. Och jag har inget surroundsystem. Och det kan kännas lite trist med ljudet ibland. För att de enda man hör är antingen när man klingar med bladen i oblivion eller skjuter massa skott i gears of war. Man hör knappt rösterna, även fast man höjer volymen till max. Då tänkte jag, "ett surroundsystem ? Njaaaa.."
och så kom jag på att man kan ju köpa 5.1 (nånting) hörlurar för inte lika mycket pengar.

Nu undrar jag, vad måste man kolla på för att kunna t.ex koppla in ett sånt headset i mitt 360 ? Kan man, om man har ett headset med usb, koppla in det direkt ? Eller krävs det en adapter ?

Om detta funkar, tänker jag kanske köpa det : http://www.webhallen.com/prod.php?id=65484

Just ja, en grej till. Funkar micken till 360 som sitter på ? (Då menar jag med alla headsets)

Medlem

Problemet är nog det att du måste ha mer än en USBport för att kunna få ljud i de lurarna, det är ett antal kablar.

Sedan så körs Microfonerna till headsetet via handkontrollerna, så vet inte riktigt hur det skulle fungera annars.

Kanske går med någon typ av adapter och en Decoder.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

1
Skriv svar