Hupp, dagen för jul

Medlem
Hupp, dagen för jul

Min 360 paja nyss, såhär före jul! ^-^

Medlem

Ojoj. Du får gärna beskriva på vilket sätt..


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Startade upp 360 med gears i, precis när jag skulle trycka ut slädden så låste sig spelet... hupp, startade om då låser sig konsollen precis 360 logon flashar förbi, och bildern blir typ fuckad. Sen kommer 3 lights of doom och nu så låter knappt konsollen nåt längre och 3 lights är det ända jag får Och har testat alla metoder som brukar funka för att få igång skiten igen

Dock har jag garanti tror jag så

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Min 360 paja nyss, såhär före jul! ^-^

God jul


signatur

AYY LMAO

Medlem

Exakt som hände mig i torsdags. Hört att man ska kunna gå till elgiganten (eller där man köpte den) och kräva en ny konsoll, dom snackade om det i Plus. Kan dom inte bevisa att det är en själv som orsakat felet/skadan ska man få en ny.

Någon som vet mer om saken?

Medlem

Det är ett sånt vanligt problem så dom lär inte kunna förneka att det kan vara så att det inte är ditt fel. En sak om man kommer in med en kladdig konsoll från en grogg eller i små delar.

Medlem

hittade denna tråd, som säger:

Citat:

Nix. Har felet inträffat inom 6 månader efter köpet måste säljaren bevisa att det är köparens fel att varan har slutat fungerat.

"Enligt konsumentköplagen är det säljaren som ska kunna visa att ett fel som upptäcks inom sex månader från köpet inte var ursprungligt."

Annars gäller följande:

"I första hand ska felet avhjälpas. Antingen ska varan repareras eller bytas ut mot en ny. Det är i första hand köparen som bestämmer vad som ska göras, beroende på vad det är för fel och vad varan kostar."

Då är det väl bara att sticka iväg imorgon och hämta ut en ny 360...

Inaktiv

Såg det typ ut så här?

Pickes 360 fuckar upp sig

Detta hände mig i måndags, å nu ska den iväg på service i 15 dagar...

Medlem

^-- haha yup, that's about it

Medlem
Skrivet av Crenshaw:

hittade denna tråd, som säger:

Citat:

Nix. Har felet inträffat inom 6 månader efter köpet måste säljaren bevisa att det är köparens fel att varan har slutat fungerat.

"Enligt konsumentköplagen är det säljaren som ska kunna visa att ett fel som upptäcks inom sex månader från köpet inte var ursprungligt."

Annars gäller följande:

"I första hand ska felet avhjälpas. Antingen ska varan repareras eller bytas ut mot en ny. Det är i första hand köparen som bestämmer vad som ska göras, beroende på vad det är för fel och vad varan kostar."

Då är det väl bara att sticka iväg imorgon och hämta ut en ny 360...

Är ju ett års garanti på den så, hoppas verkligen inte game som jag köpte den på börjar fuckas, dels handlar jag typ allt där plus att jag handlat en HEL del. Men att säga att det är mitt fel när konsollen är hel och detta är ett välkänt problem som cirka 10% av alla får med sån konsoll efter en tid så är det helt otroligt om dom skulle börja bråka med mig. Vill ha en ny konsoll eller en lagad, i don't care what sålänge jag slipper betala för det.

Medlem

Tråkigt att höra.

Vågar nästan inte spela på min 360 längre. Har nu bytt ut chassit mot ett svart sådant, vilket naturligtvis innebar att jag öppnade den, vilket i sin tur betyder att garantin är förbrukad

Medlem

Hur mycket kostar det att reparera sin 360? Blir det dyrt?

Medlem

Du har enligt svensk lag iallafall minst ett års fabriks garanti där problem måste fixas så länge dem inte kan bevisa att du orsakat det i princip.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Youtube-proffs
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Startade upp 360 med gears i, precis när jag skulle trycka ut slädden så låste sig spelet... hupp, startade om då låser sig konsollen precis 360 logon flashar förbi, och bildern blir typ fuckad. Sen kommer 3 lights of doom och nu så låter knappt konsollen nåt längre och 3 lights är det ända jag får Och har testat alla metoder som brukar funka för att få igång skiten igen

Dock har jag garanti tror jag så

Haru dratt ut alla sladdar, och sedan stoppat in dom igen? riktigt hårt, kollat så alla pins på sladdarna är bra så dom inte är böjda osv?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

^-- Testat med olika sladdar och så det är inte problemet, och konsollen låter "död" om man jämnför hur en 360 brukar låta, men ska in till stan och försöka få ut en ny direkt. Får använda charmen lite, Annars tror jag väntar med att fixa min 360 eller köpa ny tills mass effect kommer. Testar att köpa en Wii i mellan kanske.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^-- Testat med olika sladdar och så det är inte problemet, och konsollen låter "död" om man jämnför hur en 360 brukar låta, men ska in till stan och försöka få ut en ny direkt. Får använda charmen lite, Annars tror jag väntar med att fixa min 360 eller köpa ny tills mass effect kommer. Testar att köpa en Wii i mellan kanske.

Har garantin gått ut? Precis som Wardancer skrev ovan har du minst ett års fabriksgaranti på produkten och har du inte tillvållat "skadan" själv har du rätt att få den utbytt. Skulle du nu för förmodan inte få konsolen utbytt i butiken du köpte den ifrån är det bara att du kontaktar Microsofts Xbox 360-support.

Fick min konsol utbytt efter att den inte visade någon färg på TV-apparater (kör på datornmonitorn i vanliga fall). Allt jag behövde gör var att ringa Xbox 360-supporten och beskriva problemet, efter det skickade de UPS för att hämtat upp konsolen för att sedan åka ner med den till Tyskland på reperation. Tydligen kunde de inte hitta själva felet och skickade därför upp en helt ny konsol. Det hela tog c:a 3 veckor.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Har man köpt xboxen på någon av de stora elektronik kedjorna så testa att lämna in den där före man ringer till Ms support, min xbox gick sönder för några månader sedan och jag stack direkt till affären där jag hade köpt den (OnOff) och fick den utbytt direkt mot en ny.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Fick dom ökända röda ringarna på min box 20 minuter före julafton, 3 dagar efter garantin gått ut =(

Men med en aftonbön och ett försök dagen efter så funkade boxen som vanligt igen....

Men visst... man sov inte bra den natten..


signatur

Jobbdatorn och dess tillhörande uppkoppling tycker inte så mycket om nya FZ ; /

Medlem

^-- Du kan nog börja räkna med att den kommer dö när som helst Fick den iväg skickade iallafall så får se när jag får tillbaka den ;D

Inaktiv

Som någon ovan frågade, Vad kostar det att fixa sin trasiga 360 om garantin tagit slut? Måste man köpa en ny? Eller går det att lämna in till något ställe?

Medlem

^-- Att fixa det typiska Red lights of doom felet kostar ungefär 100-120 dollar att fixa så typ 1000kr kanske. Och såg här om dagen att core 360 kostade 1700 kr utan spel så kanske är värt att bara köpa en ny istället.

Medlem

Elgiganten ville inte byta ut den, jag måste ringa numret dom gav mig.

Medlem
Skrivet av Crenshaw:

Elgiganten ville inte byta ut den, jag måste ringa numret dom gav mig.

Nummret går till Xbox-supporten? Inget att oroa sig för, det brukar gå väldigt smidigt att lämna in 360:n. De skickar upp UPS för att hämta 360:n (vid vissa tillfällen har de skickat upp boxen du ska lägga den i några dagar innan) och sedan körs den ned till Tyskladn för reperation/utbyte. Tar i normala fall c:a 2-3 veckor.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Så dom lagar den bara? Hade hoppats på en ny...
Aja, bara dom fixar fläkten så.

Medlem
Skrivet av Crenshaw:

Så dom lagar den bara? Hade hoppats på en ny...
Aja, bara dom fixar fläkten så.

Det beror som sagt på vad det är för fel. Kan de reparera felet så gör de det, kan de inte får du en helt ny.

Mitt problem var att det inte blev någon färg när jag anslöt 360:n till TV-apparater. Använder normalt datorskärmen (VGA-kabel) men ibland vill man ju kunna spela hos kompisar på TV:n. Fick först en ny komponentkabel upp skickad till mig, men den hjälpte inte så jag fick skicka ner hela boxen till Tyskland. Slutade med att jag fick min box utbytt mot en helt ny p.g.a. att de inte kunde reparera felet (supportsnubben hade inte ens hört talas om mitt problem innan).


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

well, Idag ringde dom och sa att jag kunde ta ut en hel ny i butiken istället för min 360 var totalt kapput lol

1
Skriv svar