Rainbow Six Vegas!?!?!

Medlem
Rainbow Six Vegas!?!?!

Testade precis singelplayer demot, jävlar va schysst känsla!!!

Någon som köpt spelet??? Måste säga att det verkar vara först nu det verkligen kommer bra spel till tresextion...

Måste inhandla dett snarast...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

fick 500kr i presentcheckar på game i julklapp (öppnade dom tidigare pga resa) när jag spelat ut mina nuvarande spel funderar jag på att ta det spelet för pengarna.
det har fått bra betyg.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Tjena! Ja lånar tråden lite.

Vi sitter några st o försöker få igång 4 spelare men vi får bara igång 2. Någon som vet hur man ska göra? Lyckas inte på något sätt.


signatur

In the rays of the sun I am longing for the darkness...

Medlem

Jag har spelet och jag kan verkligen rekomendera det. Grymt bra taktiskt shooter, man skall dock välja normal svårighet första gången man spelar. Gjorde inte jag och man kan bli väldigt frustrerad hur svårt det är.
Jag har haft spelet i 2 veckor och har inte klarat det än. och har inte än testat live.

Medlem

Jag köpte en vecka efter release och vilket spel! Grymt kul, synd bara att singleplayer co-op är avskalat (inga meddelanden, ingen story... bara objectives man får veta) vilket är lite synd då det har en del story. Klarade spelet för några dagar sen också. Om någon vill köra lite sp co-op eller terrorist hunt så är det bara att säga till, heter SvDvorak på Live.

Förresten, glimt, tror det bara är max 2 pers per 360. Man får köra systemlink för fler. TROR det är så, kan ha fel.

Inaktiv
Skrivet av Dvorak:

Förresten, glimt, tror det bara är max 2 pers per 360. Man får köra systemlink för fler. TROR det är så, kan ha fel.

Tack för svar! Det står dock i boken coop 2-4pers. Men det borde va som du säger för hur vi än försöker så fungerar det ej med fler.


signatur

In the rays of the sun I am longing for the darkness...

Medlem

rb6 vegas rokkar! Klart värt pengarna. Tror dom menar coop 2-4 pers via live, menkanha fel. Lirar ofta coop terroristunt,kul som fan, heter LayneHyde på live

Medlem

Så är det nåt att ha om man bara tänker lira singelplayer?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

Jupp det tycker jag iallafall


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Fan vet inte om jag ska skaffa det till pc eller 360. Pc har ju fördelen med att man kan köra med mus. Å andra sidan är min dator ca 3 år gammal nu och kanske inte direkt i toppskick, så man vet ju inte hur bra det kommer att flyta på.

Är det nån som lirat pc-versionen? Är den konverterad från 360? Isåfall hur lyckat blev det? Och kräver RS:V mycket av datorn?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

jag tycker du skall köpa det isåfall till xbox, det kräver rätt mycket av datorn fast beror på vad du har för grafikkort och processor mm ? du kan ju alltid testa demot till pc och se hur det funkar.

Medlem

Jo får ta och göra det.

Kan inte riktigt alla specf. men ett ATI x800 grafikkort har jag. 1 gb ram tror jag. Brukar klara dom flesta spelen på hög grafik men som sagt så börjar datorn bli till åren och allt går kanske inte riktigt lika smidigt som för.

På 360, är styrsystemet ungefär som på GoW, man trycker på en knapp så tar man skydd och skjuter därifrån ungefär?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Finnns det nåt pc demo?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Är väl Unreal Engine 3 i det spelet? Borde väl fungera på ett x800, men du kan ju inte kräma på med grafiken så att du får det som att se ut som på en 360.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Jo fungerar gör det säkert men frågan är ju hur bra grafik man kan ha utan att allt hackar sönder.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

Kan man köra face-in-game på pc versionen också?

Medlem

Borde ju klara spelet men du kanske inte får den bästa frameraten fast du kan ju köra allt på low, ser faktiskt riktigt bra ut endå.
Det är nästan precis som gears of war du kan ta skydd, skjuta vilt när du är bakom skydd. Fast det ända som skiljer det åt är att man måste vara nära en vägg för att ta skydd inte rambo stil att man hoppar dit

Medlem

Jag älskar det. Nästan så jag gillar det mer än GoW. Underbart att kunna planera sina attacker i detalj, eller att gömma sig bakom skydd då kulorna flyger ^_^ Känns mycket mer nödvändigt i R6, eftersom i GoW så tålde man lite iaf, i R6 är man ju sjukligt mänsklig. Tummen upp från mig


signatur

Videomupp

Inaktiv

Vissa achievements vill inte låsas upp... Jag och en polare körde igenom alla banor i Split screen på Terrorist hunt och trodde att vi skulle låsa upp Veteran Hunter men icke sa de nicke. Kanske hade med att xboxet frös sig en gång och vi var tvungna att starta om skiten...

Medlem

Är det nån som lirat Pc-versionen? För det är väl en konvertering av 360 versionen eller? Isåfall är den bra så att det är som andra liknande spel eller är tex kameran helt störd osv?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Den ska vara en exakt kopia, inte som i GRAW sär det i princip 2 helt olika spel. Men att det ska flyta på dåligt som folk sagt låter troligt.


signatur

Videomupp

Medlem

Hmm är fortfarande sliten, vet inte vilket jag ska ta. Pc eller 360?

Edit:

Systemkraven:
Processor: 3 GHz
Minne: 1024 MB
CD/DVD-hastighet: DVD
Grafikkort: 128 MB
Diskutrymme: 7 GB
Operativsystem: Win XP

Det är väl inte alltför krävande eller?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Har du en 360 så ta det till det. Gamespot gav 360 versionen 9.1 och PC 8.6 eller något sådant, marginala skillnader, men varför riskera låg FPS då du kan få det flytande till 360? Kostar typ bara 500 spänn på mellandagsrean, iaf för det priset jag fick det för.


signatur

Videomupp

Medlem

Mjo, men funderar på att köpa rainbow till pc och sen skaffa CoD 3 till 360. Har redan slösat med för mycket pengar nu i december. Pc versioner är ju ca 200 spänn billigare,


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Rainbow six är bra mkt bättre än CoD3, iaf om du ska lira single. Multi på CoD3 är jättekul, men singledelen är kort (Tyckte jag läste att du var mest intressrad av single). R6 ska ha en kort singleplayer del den med, men jag ser mer återspelningsvärde i R6 än i CoD.


signatur

Videomupp

Medlem

Ok....får tänka ett tag till innan jag bestämmer mig. Är ju lite att det är roligare med mus till sånna här spel. Och cod 3 finns ju bara till konsol. och att köpa båda till konsol blir lite för mycket pengar för min smak.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Tanka demon till R6 innan och känn på kontrollen, är mycket bättre än vad jag först trodde CoD3 funkar också som konsollshooter, men är det bara jag som fått mycket buggar på det? Har mer än en gång fått att fienderna kommer genom väggar, och en gång kom en åra flygande Sen känns fiende AIn lite korkad, men det är kul iaf. Spelet leverar det den ska kan vi säga


signatur

Videomupp

Medlem

Hehe några övernaturliga "krauts" kan jag nog tåla

Jo kontrollen är väl ungefär som i GoW? Så den är ju bra isåfall men jag föredrar att det krävs lite mer precision och det blir lite mer spelkänsla med mus, tycker jag iaf


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Jag har då aldrig havt problem med precision, i R6, fast visst, inte Mus och Tbord, men inte så man någonsin tänkt "Vafan, SIKTA DÅÅ FÖR HVETE". Bara att testa demon som sagt och bilda sig en åsikt ^_^


signatur

Videomupp

Medlem

Nja jag tänkte mer på att som i t.ex gow att siktet är ganska stort och träffytan blir ganska stor jämfört mot pc med mus där siktet är ganska litet och träffytan mycket mindre. Kanske inte är så i Rainbow iofs.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

12
Skriv svar