Oblivion på boxen?

Medlem
Oblivion på boxen?

Är lite nyfiken över vad ni tycker om Oblivion på Xboxen? Har funderingar på att köpa någon konsol, och eftersom alla polarna kör på Wii's funderar jag på att köpa en box.. Har inte testat Oblivion mer än en del på PC, men tycker att det verkar vara ett kul spel. Hur är det på boxen jämfört med PC varianten? Grafikmässigt? Spelmässigt? Kontrollmässigt?

Medlem

Inte kört det på xboxen, men att spela det med en handkontroll låter jobbigt. Sen går du miste om alla fina mods. Communityn är stor och det kommer många hela tiden.

Inaktiv

Enligt lumparpolare så e d grymt

Medlem

Oblivion är mkt skönare i soffan med en handkontroll. Gillar 360 versionen mest. Perfekt att ha när man bara vill sjunka in i en helt annan värld. Perfekt efter en stressig dag på jobbet.

Medlem

jodå oblivion på 360 är ett skönt spel

Medlem

Modsen är väl det största minuset. Finns många bra därute, men spelkänslan är nog större.


signatur

Videomupp

Medlem

Jag har spelat Oblivion på både PC och Xbox360. Grafikmässigt så kan PC-versionen se bättre ut med rätt hårdvara men i mitt fall så stödjer inte mitt grafikkort vissa effekter, t.ex HDR så för mig ser Xbox360 versionen bättre ut och flyter dessutom på smidigare. Däremot är laddningstiderna kortare i PC-versionen. Kontrollmässigt är det som man kan förvänta sig. PC-versionen styr man som ett FPS på PC och 360-versionen styrs som ett FPS på konsoll. Båda fungerar bra. Ibland kan det dock vara lite osmidigt att välja rätt bland sina magiska krafter med D-paden i 360-versionen. Menyerna känns däremot som om de var designade i första hand för konsoll och det känns därför mer naturligt att bläddra i dem med en handkontroll. De fungerar bra även på PC med men det vilar lite konsoll-till-PC-port stämning över just menyerna. Jag föredrar personligen 360-versionen men det beror kanske snarare på att jag föredrar att spela på konsoll i allmänhet.

Medlem

Vill du bara spela vanilla spelar det ingen roll om du kör pc eller box, men PC erbjuder klart mångt och mycket mer i mod väg. Så har du dator som pallar det, spela på PC inget snack om saken, går ju alltid pluga datorn till tv'n och plugga in xbox kontrollen till datorn


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Har aldrig testat det själv till 360 men har bara hört gott om det, fast det är inte ritkigt mitt typ av spel :\


signatur

AYY LMAO

Youtube-proffs
Skrivet av Niethrel:

Oblivion är mkt skönare i soffan med en handkontroll. Gillar 360 versionen mest. Perfekt att ha när man bara vill sjunka in i en helt annan värld. Perfekt efter en stressig dag på jobbet.

Exakt, däremot så är jag lite ledsen för jag vill ha mods, bättre vampyrer osv, bättre lvlsystem är inte något man tackar nej till.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Oblivion är väldigt skönt att spela på konsoll. Du har alla knappar du behöver smidigt på kontrollen. Och grafiken är väldigt snygg också, så har man ingen über PC så är det ju också ett plus med 360 versionen. Dock så är det ganska långa laddningstider. Men, go for it.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Sen finns ju Mehrunes Razor att ladda ner gratis från XBL. :heart:
Gäller dock bara 22 Dec till 31 Dec.

Medlem

Jo bättre känsla när man spelar på konsol enligt mig.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Jo bättre känsla när man spelar på konsol enligt mig.

Mm. Det blir en sån där pirrig känsla. Mer realism också av någon anledning tycker jag.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

1
Skriv svar