LCD tv, va behöver jag?!

Inaktiv
LCD tv, va behöver jag?!

Tänker inhandla mig en feting lcd tv i mellandagarna för att bättre på spelupplevelsen. Har hört att jag behöver lite nya kablar då för att få igång boxen? kan nån ge mig en lista på vad jag måste inhandla isåfall?

Medlem

Beror nog lite på vad det finns för ingångar på tv:n (hdtv?). Och om du har Core eller Premium.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

Har en premium (skulle aldrig komma mig för å köpa core). Och det är en HD ready tv jag ska inskaffa mig. Läste nåt om att boxen blinkar rött när den spelas på annat än gammal hederlig burk? sant eller falskt?

Medlem

Med premium följer det ju med en sladd för hdtv, så det beror väl på tv:n om den har Hdmi (tror det heter så) ingångar. Står förövrigt i x-box manualen tror jag om hur man kopplar in boxen till hdtv.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

Hmmm den vill jag inte ens tänka på var jag kan ha lagt...

Medlem

Du behöver inget extra för att kunna använda HD, istället för att koppla in dom vanliga komponent kontakterna (scart Gula + Röd & vit för audio) så pluggar du in RGB kontakterna, Red, Green, Blue och sen Audio (röd vit, samma som du använt till scart) så e det klart. HDMI, om din nya tv har ingång för det, kan du använda med men onödigt i min mening att lägga pengar på en ny kabel med HDMI kontakt, vet faktiskt inte om det finns någon vettig kabel för det ens.


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Inaktiv

Oh niceness, finns det någon sådan kontakt fast gren?

Medlem

det finns ju en vga-kabel också jag vet inte vad fördelarna mot component är men det sades att har man inte hd-upplösning som native på sin tv kan det vara bättre med VGA.

kan man inte välja upplösning med component som man kan med vga ?

har själv en vga kabel eftersom jag har core så jag fick ingen component.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Youtube-proffs

Det e bara att köpa en HD ready tv så ska det fixas, om den har äkta HDMI utgångar så behöver du inte fixa något annat om du har premium versionen.

btw, har du kört på en vanlig tv? (inte undra på att du tycker att grafiken i PGR3 suger )


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

Finns ingen HDMI kabel till 360, än...
Det är komponent eller VGA som gäller...

Själv så har jag en Samsung LE40R51B (Samma som de i butikerna fast större) och är jävligt nöjd.

Medlem

Finns det hdmi till 360?
är det inte bara component och vga ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Picke har tydligen rätt, hdmi ingång ser typ ut som datorskärms kabel om jag letade rätt på google. Nån sån verkar inte finns till 360 än.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv
Skrivet av Rissan:

Picke har tydligen rätt, hdmi ingång ser typ ut som datorskärms kabel om jag letade rätt på google. Nån sån verkar inte finns till 360 än.

HDMI kabel.

DVI kabel.

Skillnaden mellan de två typerna är att HDMI bär ljudet i samma kabel. Bildkvalitén är densamma.

Som det ser ut idag så har väl Xbox 360 ingen utgång för HDMI eller DVI? Dock har MS sagt att det kommer komma när marknaden efterfrågar det. Det har varit snack om en adapter och det har florerat bilder på 360 moderkort med HDMI utgång. Kanske kommer det HDMI utgång på nästa generations Xbox 360 vem vet?

Men för att vara ärlig, HDMI och DVI är ingen garanti för att bilden ska bli bättre än med analoga kablar.

Medlem

Du ska absolut inte ha komponentkabel om du kör LCD. Fick precis en lektion av en person som varit på ett MS konvent. Med anlednign att jag störde mig på pixelmappningen... Komponent är låst till vissa upplösningar (De vanliga 480p, 720p & 1080i och eventuellt 1080p). Vilket innebär att om du har en LCD som har en native upplösning på 1366*768 så stretchas bilden till denna upplösning om du kör i 1280*720. Med VGA får 1360*768 i spelen!!!


signatur

Allvarligt talat!

1
Skriv svar