Inaktiv
tanke?

Jag har införskaffat mig en Wii för några dagar sen. Att koppla upp sig till internet med den var tusen gånger lättare än med 360 (som jag fortfarande inte lyckats med). Hursomhelst. Sättet jag kopplar upp mig till Wii nätet med är via en WiFi USB adapter som jag bara pluggar in i datorn. Om jag köper en trådlös mottagare som jag kan koppla in i 360:n kan jag då koppla upp mig på live via den och WiFi USB:n?? har frågat många men inget forum kan bara ge mig ett svar på en router som vi som använder en telia adsl lina med modem borde köpa? Kan nån säga mig om min tanke funkar eller bara ge mig ett namn på en router för oss med telia då varken xbox support eller telia kan svara på det då båda inte anser att det är deras arbete...:down:

Medlem

signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

mmm det har jag gjort.. och jag behöver en router.. kan nån ge mig en länk till siba,on off,el giganten eller vad somhelst som har en xboxlive router så att ja kan springa iväg å köpa den?!?!?!

Medlem

Kan rekommendera Linksys, väldigt enkla att få igång och har aldrig krånglat för mig. Jag köpte en Linksys BEFSR41 från Dustin Home och den fungerar alldeles utmärkt. Vill du ha trådlöst kan du kolla in någon av de trådlösa Linksys-modellerna Microsoft rekommenderar för Live:

BEFW11S4 (v4)
WRT54G (v1, v2, v3)
WRT54GS (v2)
WRT55AG (v2)

Skulle tro att Linksys andra modeller också fungerar men vill du vara på den säkra sidan bör du ta någon av ovanstående.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv
1
Skriv svar