XBox Live: Gamescore?

Medlem
XBox Live: Gamescore?

Tjena grabbs!

Jag kan börja med att tala om att jag är ny här på forumet men jag stor trivs redan med alla goa gamers.

Nu till frågan:

* Om man kollar på sitt "gamecard" i XBox Live (där man ser hur många stjärnor man har, Gamescore osv. osv.) så finns det något som kallas Gamescore. Då undrar jag på vilket sätt man höjer poängen?

Tackar i förhand!
Ha en fortsatt härlig natt

// Walt


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Flakmonkey
Skrivet av WaltX:

Tjena grabbs!

Jag kan börja med att tala om att jag är ny här på forumet men jag stor trivs redan med alla goa gamers.

Nu till frågan:

* Om man kollar på sitt "gamecard" i XBox Live (där man ser hur många stjärnor man har, Gamescore osv. osv.) så finns det något som kallas Gamescore. Då undrar jag på vilket sätt man höjer poängen?

Tackar i förhand!
Ha en fortsatt härlig natt

// Walt

Du får högre gamerscore genom att klara av achivements i olika spel. Vad du behöver göra för att klara av en achivement varierar kraftigt men du kan hitta det mesta här:

http://www.xbox360achievements.org/home/

Medlem

Dom flesta spel har 1000 gamerscore som max och vissa andra har lite mindre. Arcade spel har 200 gamerscore som max fast dom är ganska svår att få.

Vi säger att du möter en svår boss i något spel och om du dödar han på hard så får du 50G eller nåt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jaha, då förstår jag
Man får alltså inga poäng genom att lira online?

Tack!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Beror på Awarden. I GoW så ska du ha typ 100 kills med chainsaw i multi tror jag för att få en sorts award. allt beror på spelet och tillverkarna.


signatur

Videomupp

Medlem

Finns flera spel som har en hel del poäng för onlineläget. Skulle gissa på att GRAW är det spel med mest achivements för MP, dock är några löjligt svåra att skaffa.


signatur
Flakmonkey

Perfect Dark Zero har också löjligt mycket Gamerscore i onlineläget... du får ju typ bara 60 för att klara singleplayer, resten är MP... men det märks tydligt att utvecklarna har fått lite tydligare regler vad det gäller sina achivements. I början var det många spel som antingen var på tok för enkla att få 1000 poäng från (King Kong, COD2, alla sportspel) eller på tok för svårt som PDZ tex...

Tycker fortfarande att Kameo har den bästa balansen på gamerscore... man får runt hälften genom att klara spelet, sen är resten saker man får genom att hitta massa hemligheter och klara det utan att skadas en enda gång, etc... så det ska vara imo ^^

Medlem

Tack för alla svar! Uppskattas


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

fast fyller achivements nån funktiom egentligen ?

Flakmonkey
Skrivet av Knirk:

fast fyller achivements nån funktiom egentligen ?

Ingen alls egentligen, bara en kul grej och ger spelen lite längre livslängd om man tycker att det är en kul grej... för man har ju inte klarat spelet helt förrän man har klarat av alla achivements

Medlem

signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

fight night 3 har lätt, du får 100 i skocre för varje titel typ och går man igenom hela säsongen så har man 1000 typ


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Flakmonkey
Skrivet av Boomer:

Jo, Quake 4 har verkligen lång livstid.

[http://www.xbox360achievements.org/home/showachievements.php?...]

Lirade faktiskt igenom Quake 4 två gånger tack vare det å så såg jag till att klara en bana med enbart ett vapen, för alla vapen... så det höll betydligt längre för mig än vad det skulle gjort annars iaf ^^

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Boomer:

Jo, Quake 4 har verkligen lång livstid.

[http://www.xbox360achievements.org/home/showachievements.php?...]

Lirade faktiskt igenom Quake 4 två gånger tack vare det å så såg jag till att klara en bana med enbart ett vapen, för alla vapen... så det höll betydligt längre för mig än vad det skulle gjort annars iaf ^^

Haha, jo. Jag har kört igenom Quake 4 ett ex antal gånger, tre gånger (tror jag). Fast nu syftade jag på multiplayer achievements grejerna. Dom är ganska omöjliga om man inte började spela precis när det släpptes.. vilket jag gjorde men hade inte så stort intresse för multiplayer i Q4 eftersom det var för lätt på konsoll.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Youtube-proffs
Skrivet av [Molotov:

"]fight night 3 har lätt, du får 100 i skocre för varje titel typ och går man igenom hela säsongen så har man 1000 typ

Har inte sett någon som har haft under 1000 poäng när dom har haft fightnight iaf

Tycker Gamerscore är ett roligt sett att se på vad andra gillar att spela för spel...

Vissa kanske har gubbmkt achivements i bilspel och vissa har mer i action eller arkad. osv osv


signatur

Calle säger att jag är influencer

1
Skriv svar