360 Wireless Racing Wheel

Youtube-proffs
360 Wireless Racing Wheel

Ptja, Forza2, PGR3, TDU.. do i need to say more?

Ska köpa denna när jag får lön, någon som har den?

http://www.xbox.com/sv-SE/hardware/x/xbox360wirelessracingwhe...


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Var nog någon i en tidigare tråd som hade köpt en sådan, och kom med några åsikter. Vete tusan om jag kommer ihåg vilken tråd det var..

Medlem

Jo jag köpte den... Stabil och riktigt trevlig att använda...

Har använt den till PGR och några spel till... Saknar dock rejäla inställningsmöjligheter i spelen för ratten, antar att det kommer mer sånt i kommande spel...

Har kört med ratt i en hel del PC-spel förr, och upplevelsen blir ju helt annorlunda om man har möjlighet att ställa in rattutslag och finlira med diverse inställningar... Hoppas verkligen att detta kommer i framtida spel???

Det medföljer en full version av PGR3 Force Feedback Edition, men jag vet inte hur mkt. den skiljer sig från orginalet då jag inte haft det spelet innan...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Youtube-proffs
Skrivet av JohnnyGreed:

Jo jag köpte den... Stabil och riktigt trevlig att använda...

Har använt den till PGR och några spel till... Saknar dock rejäla inställningsmöjligheter i spelen för ratten, antar att det kommer mer sånt i kommande spel...

Har kört med ratt i en hel del PC-spel förr, och upplevelsen blir ju helt annorlunda om man har möjlighet att ställa in rattutslag och finlira med diverse inställningar... Hoppas verkligen att detta kommer i framtida spel???

Det medföljer en full version av PGR3 Force Feedback Edition, men jag vet inte hur mkt. den skiljer sig från orginalet då jag inte haft det spelet innan...

Okey, hur är pedalerna och typ ratten? har du den i knät eller på bordet? glider pedalerna undan?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Hur mycket kostar den?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Såg den för 1399 på Game om jag minns rätt.


signatur
Flakmonkey

Den recenseras för tillfället, så snart får ni veta vad jag tycker... jämför den även med Logitechs ratt till 360

Medlem

Det går alldeles utmärkt att sitta med den i knät, faktum att jag föredrar detta om man jämför med körställningen man får när man spänner fast den i bordsskivan...

Plockar man bort fästanordningen på undersidan så får man en ratt som ligger perfekt i knät... Är lite sugen på en sån där racingstol att montera hela skiten i, men det får vänta ett tag...

Tycker pedalerna funkar bra, ligger still... En helt ok ratt enligt mig, kanske något dyr men då PGR3 ingår så blir det ju inte så dyrt i alla fall...

Men som sagt, saknar möjligheter att finlira rattinställningarna i spelen... Hoppas verkligen det kommer i framtida spel...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Youtube-proffs

På mediamarkt kostade den 1290 spänn, ska köpa den absolut när jag får lön


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Ska bli kul att testa ratten med FORZA 2, när det nu behagar att dyka upp...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Youtube-proffs
Skrivet av JohnnyGreed:

Ska bli kul att testa ratten med FORZA 2, när det nu behagar att dyka upp...

Forza komm den 5e januari har jag för mig!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

Är det Force Feedback stöd i TDU?

Youtube-proffs

PHogy nej, men det är ändå force i ratten, dvs den känns motståndig, vilket är bra

Har dock för mig att det skall komma till TDU.

Force Feedback i PGR3 va iofs riktigt nice!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

Kan inte någon som äger ratten ta lite bilder på den 'in action' så att säga. När ni sitter och spelar.
Skulle gärna se hur den ser ut på ett soffbord och i knät!

Youtube-proffs

hmm, kan inte ta den in action, ska se om ja kan fixa bilder.

Kan dock ta en bild på hur den sitter nu, och wops, så va det klart.

[http://hem.bredband.net/adrbla/ratt.jpg]

Den e riktigt sjysst, körde precis lite TDU och sicksacka mellan bilarna med en hyrd Lotus


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

Oh, nice Polish!
Försök att ta lite fler bilder. Det jag vill få ut av dom är hur pass högt ratten sträcker sig, förhållandet till där du sitter.
Ta gärna en bild från sidan så jag ser soffdynan och ratten

Youtube-proffs
Skrivet av phogy:

Oh, nice Polish!
Försök att ta lite fler bilder. Det jag vill få ut av dom är hur pass högt ratten sträcker sig, förhållandet till där du sitter.
Ta gärna en bild från sidan så jag ser soffdynan och ratten

Det har ju mest med mitt låga soffbord att göra, man hade jag kunat så hade jag haft pedalerna längre in men det går inte pga hyllan under. Men det går bra att ha den i knät också, nästan bättre fast jag kunde inte göra den 200 graders rotationen som jag ville ha då. Men ställde in lite grejjer på ratten, ska funka nu.

Den sitter jävligt bra i knät måste jag säga. Glider inte eller något, pedalerna är ett underverk med!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Polish:

hmm, kan inte ta den in action, ska se om ja kan fixa bilder.

Kan dock ta en bild på hur den sitter nu, och wops, så va det klart.

[http://hem.bredband.net/adrbla/ratt.jpg]

Den e riktigt sjysst, körde precis lite TDU och sicksacka mellan bilarna med en hyrd Lotus

Jag snabbtestade bara TDU och fick inte ratten att funka så bra. Den reagerade sent som fan och det blev yvig slalom. Däremot funkar den klockrent till PGR3 (för mig).


signatur
Youtube-proffs
Skrivet av Gunner:
Skrivet av Polish:

hmm, kan inte ta den in action, ska se om ja kan fixa bilder.

Kan dock ta en bild på hur den sitter nu, och wops, så va det klart.

[http://hem.bredband.net/adrbla/ratt.jpg]

Den e riktigt sjysst, körde precis lite TDU och sicksacka mellan bilarna med en hyrd Lotus

Jag snabbtestade bara TDU och fick inte ratten att funka så bra. Den reagerade sent som fan och det blev yvig slalom. Däremot funkar den klockrent till PGR3 (för mig).

Jo men du måste enabla den i TDU! Det är lite knepigt hade samma problem med gå in och där du kan välja om du ska ha wheel så trycker du X då lägger du till den! Sedan funkar den, den blir skitbra skaru se!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

Jag fick denna ratten av min flickvän i julklapp och jag gillar den riktigt mycket.

Det är bara en sak jag stör mig på. nämligen att det är ett litet glapp upp och ner i ratten när man tar i den. Det får den att kännas lite billig men inverkar inte på funktionen någonting alls. Mest bara att det känns lite hafsigt ihopsatt. Är nån annans wireless ratt såhär eller är min bara ett måndagsex?

Youtube-proffs
Skrivet av Ford Fairlane:

Jag fick denna ratten av min flickvän i julklapp och jag gillar den riktigt mycket.

Det är bara en sak jag stör mig på. nämligen att det är ett litet glapp upp och ner i ratten när man tar i den. Det får den att kännas lite billig men inverkar inte på funktionen någonting alls. Mest bara att det känns lite hafsigt ihopsatt. Är nån annans wireless ratt såhär eller är min bara ett måndagsex?

Det måste vara glappigt för när forcefeedbacken drar in och skakar så är det bättre att ratten är lite lös, för om den sitter fast i resten av panelen så kommer hela panelen att skaka och det går över till bordet och det blir inte en trevlig känsla.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv
Skrivet av Polish:
Skrivet av Ford Fairlane:

Jag fick denna ratten av min flickvän i julklapp och jag gillar den riktigt mycket.

Det är bara en sak jag stör mig på. nämligen att det är ett litet glapp upp och ner i ratten när man tar i den. Det får den att kännas lite billig men inverkar inte på funktionen någonting alls. Mest bara att det känns lite hafsigt ihopsatt. Är nån annans wireless ratt såhär eller är min bara ett måndagsex?

Det måste vara glappigt för när forcefeedbacken drar in och skakar så är det bättre att ratten är lite lös, för om den sitter fast i resten av panelen så kommer hela panelen att skaka och det går över till bordet och det blir inte en trevlig känsla.

Det har du ju rätt i. Då är det nog bara som det ska vara med min ratt. Jag kör nästan bara utan strömsladden i utan Force Feedback. Kör mycket bättre tider då än med Force feedback även om det är fräckt att plugga in den då och då för att rycka och slita lite.

Youtube-proffs
Skrivet av Ford Fairlane:
Skrivet av Polish:
Skrivet av Ford Fairlane:

Jag fick denna ratten av min flickvän i julklapp och jag gillar den riktigt mycket.

Det är bara en sak jag stör mig på. nämligen att det är ett litet glapp upp och ner i ratten när man tar i den. Det får den att kännas lite billig men inverkar inte på funktionen någonting alls. Mest bara att det känns lite hafsigt ihopsatt. Är nån annans wireless ratt såhär eller är min bara ett måndagsex?

Det måste vara glappigt för när forcefeedbacken drar in och skakar så är det bättre att ratten är lite lös, för om den sitter fast i resten av panelen så kommer hela panelen att skaka och det går över till bordet och det blir inte en trevlig känsla.

Det har du ju rätt i. Då är det nog bara som det ska vara med min ratt. Jag kör nästan bara utan strömsladden i utan Force Feedback. Kör mycket bättre tider då än med Force feedback även om det är fräckt att plugga in den då och då för att rycka och slita lite.

Tycker det känns som man har mer kontroll än vanligt om man har force feedback. Vilka tider kör du? släng hit din gamertag så kan vi checka på nätet.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv
Skrivet av Polish:
Skrivet av Ford Fairlane:
Skrivet av Polish:
Skrivet av Ford Fairlane:

Jag fick denna ratten av min flickvän i julklapp och jag gillar den riktigt mycket.

Det är bara en sak jag stör mig på. nämligen att det är ett litet glapp upp och ner i ratten när man tar i den. Det får den att kännas lite billig men inverkar inte på funktionen någonting alls. Mest bara att det känns lite hafsigt ihopsatt. Är nån annans wireless ratt såhär eller är min bara ett måndagsex?

Det måste vara glappigt för när forcefeedbacken drar in och skakar så är det bättre att ratten är lite lös, för om den sitter fast i resten av panelen så kommer hela panelen att skaka och det går över till bordet och det blir inte en trevlig känsla.

Det har du ju rätt i. Då är det nog bara som det ska vara med min ratt. Jag kör nästan bara utan strömsladden i utan Force Feedback. Kör mycket bättre tider då än med Force feedback även om det är fräckt att plugga in den då och då för att rycka och slita lite.

Tycker det känns som man har mer kontroll än vanligt om man har force feedback. Vilka tider kör du? släng hit din gamertag så kan vi checka på nätet.

Är ju ingen stjärna på att köra precis fast kul är det. Heter kort och gott Samuel Steen på live så adda mig så kan vi lira lite nån dag

Medlem

Skaffade mig en sån här ratt i onsdags. Den är helt okey antar jag. Pedalerna kunde varit lite skönare. Men annars så är den helt okey.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

1
Skriv svar