[LÅNG LÄSNING] Halo Battlefield on Earth en MMO historia

Inaktiv
[LÅNG LÄSNING] Halo Battlefield on Earth en MMO historia

DETTA ÄR DEN REDIGERADE HISTORIAN FÖR ER SOM VILL LÄSA DEN I FÄRDIG VERSION! HOPPAS NI TYCKER DEN E BRA.

Innan jag börjar med den här historien och innan ni börjar säga "skaffa ett liv" så kan jag ju medela att jag har feber, frossa och INGET att göra", hoppas ni tycker historian e till belåten het och ha i bakhuvet att jag och en polare har suttit och funtat ett bra tag på hur ett halo spel alla Battlefield skulle vara på kartor 4* större än oblivions.

Förord:
Tänk er in i ett spel som har somsagt 4*större kartor än oblivion där ca 1000-2000 spelare kan härja fritt.
Huxley e ett av dom första spelen påväg ut där det inte är 8 vs 8 längre utan där det kommer att bli 800 spelare online om inte mera samtidigt.
Well det är härifrån mina tankar till detta Spel/fantasi historia har kommit, ni kanske kommer ihåg alfa programmet från Halo där gröna kullar sträckte sig så långt ögat kunde nå upp mot en stor ring (som vi nu känner till som Halo).
Well, låt oss börja.
-------

Inaktiv

[[ KAPITEL 1.]]

Login name: Tap tap...
Login password: tap tap tap...

That is Affirmative, plz wait you are now being sent to the main login server.

Det e så du kommer att se den första bilden av det nya Halo battlefield of Death, spelet som kommer att släppas i slutet av 2009 och ska kunna hysa över 1000 spelare online på en karta som är 4 gånger större än Oblivions, matcherna som utspelar sig där håller på i 30-1h och det är guerilla taktik som jäller.
Du kommer in till en inloggningmapp där du väljer klass och vapen, och vilken av 10 jätte servrar (om inte flera) du vill hoppa direkt in i.
Det finns massor av tex som, Sniper, scout, assult, medic, Pilot, Commander, Assist sniper.
heavy Gunners, Assist heavy Gunners. Demolition samt Enginers

Efter som det här kommer att bli en ganska lång läsning så går jag igenom dom olika klasserna också: dom som inte orkar läsa kan fortsätta längre ner.

Sniper: M95-vapen med 2+zoom, Smoke grenade, Stelth Cloak, kikare med 1*zoom, Pistol.
(speciella erfarenheter, kan markera DZ, kan smälta in i området runt när han ligger ner)

Assist Sniper: Kikare 3-zoom, kulor till sniper, mick direkt till AT attack (artilleri), uzi med ljud dämpare.

Scout: lite snabbare en någon annan enhet, vapen en lätt uzi 3-birst, pistol, kan markera DZ
Hollo Soldier, (kan sätta upp ett hologram av sig själv), rök granat och kan hoppa upp i farten på kommande warhoogs, dock inte mycket liv.

Assult: Assult vapen 3-burst samt singel shotts, kan använda vapnet att slå med, pistol, flash grenade, Spike grenade, kan slänga upp en tillfällig sköld för att hinna backa undan. ( mycket armour dock långsam)

Medic: samma vapen som assult, dock lite lättare (mindre skada) medic kitt, kan hoppa ner från hög höjd och skjuta ut gegga på marken för att landa i och ta sig fram till sårad snabbt på marken) kan markera DZ
( Dom som har sätt Final fantasy spirits within vet va jag snackar om). adrenalin spruta
(mera skada för tillfället för soldat som man använder den på )

Pilot: Kan köra wahoogs/pelikans/m.m. Och kan hacka sig in i motståndare fordon för att sen kunna styra dom.•Pistol, EMP mine, uzi. Har en portabel radar för att se ut DZ på kartan.

Heavy gunner: Bazoka eller Red Beem vapnet (som kommer att finnas med i halo 3) kraftigt skydd, långsam, behöver hjälp för att ta sig upp i fordon, 2st Spike granades.och pistol.

Assist heavy Gunners, eget fordon (fyrhjulingen) som snabbt kan frakta heavy Gunners, mera ammo till HG, mera granater, dual pistol samt uzi.

Enginer: kan laga pelikans, Wahoogs samt andra fordon, kan lära sig laga covernant fordon, kan hacka sig in i datanät för att styra kanon torn, emp granat, pistol samt pummphagel.

(nått jag har glömt) tillägg det gärna i slutet av texten...

Inaktiv

[[KAPITEL 2]]

Jag väljer sniper eftersom att jag gillar känslan att ligga långt bort och kunna plocka av fiender från långt håll och klickar på rutan för sniper, när jag klickar där så poppar det upp en ruta till i vilken jag kan markera om jag vill söka efter lediga assult snipers i spelet och som letar efter någon att jobba i team med för att införskaffa såkallade team poäng)

Jag markerar fältet och hittar snart en ledig spelare, trycker på start game och laddningsrutan kommer upp, dröjer ca 30sek för allt att läsa in och sedan blir jag spawnad på ett rymdskepp i orbit runt ”mappen” som kan tolkas som en lobby för alla spelare på mitt team, min assist sniper blir spawnad direkt ur pågående spel upp till skeppet och vi hamnar i varsitt eget lobby rum.
Där har vi karta över vårat område som vi har underkontrol just nu och vart dom lediga Dz finns för att droppas på.
Vi väljer ut ett ställe som ser bra ut I-närheten av våran egen bas och trycker på accept, väggen öppnas och det kommer fram 2st dropp podz, vi ställer oss i varsin och trycker på lunch, (laddningsbild visas)

Efter ca 10sec laddning till så flyger vi genom atmosfären och slår i marken med en Dunns, dörren öppnas och man zoomas in i ett första persons perspektiv, strax därefter slår min polares Dropp pod ner bara några meter ifrån mig och han kommer springande mot mig, vi sätter oss på huk och han ger mig lite ammo och tar fram kickaren, Vi pratar med varandra och kommer fram till att kullen bakom oss ser ut som ett bra ställe att lägga oss på, runt oss är det öde och vi ser inga andra folk just nu , vi är ensamma på vårat eget Recon uppdrag och det ligger en viss spänning i luften.
Långt bort i fjärran så ser vi ibland pelikans flyger förbi i fullfart på väg ut nånstans på kartan för att undsätta eller droppa soldater, men eftersom vi är på vårt eget uppdrag och koncentrerar oss på det så bryr vi oss inte om dom just nu.
Vi kryper upp för kulle och tittar ut, på mitt vapen så har jag bara 3-zoom och på min kompanjons 4- zoom så han får jobba som ”spotter”.

Vi ligger där och jag väntar på att han ska spotta ett mål åt mig samtidigt som jag själv söker av området med snipen, när han plötsligt säger att han hittat ett cloakat mål långt bort vid en byggnad och sätter ut en becon för mig.
Jag siktar in mig med snipern men ser inget, han säger att målet inte rör på sig men det är 4st covernants och han frågar: Kan du ta ut dom om vi skickar in en Uncloak missil?
Jag svarar ja och gör mig redo för att avrätta covernants, han backar bak lite och tar upp radion till commandern och trycker in att han vill välja DZ för UM (uncloak missil)

Commandern accepterar och snart så kommer det vad det ser ut som från marken en lysande stjärna över oss, den slår ner i marken med en dov Dunns längre bort, och efter bara någon sekund så ser jag genom mitt sikte att cloaken på covernanternas rustning har gått sönder.
Jag tar sikte och BLAM, en död, siktar in mig på den andra, BLAM 2 Downs rapporterar jag, och känner mig som om jag e ute på ett livs viktigt uppdrag för att rädda jorden medans jag igentligen sitter med ett stort flin i min soffa.

Inaktiv

[[KAPITEL 3]]

Dom 2 andra har försvunnit ur mitt synfält och min assist sniper hittar dom inte häller med sin kikare så vi bestämmer oss för att förflytta oss bakåt, men exakt när vi ställer oss upp så inser vi att motståndarna har insätt vart vi är och är påväg rakt mot oss, vi har nu 2 val: ändra att sätta på våra cloaks och hoppas på att dom inte ser oss eller att droppa DZ och hoppas att någon pilot i en warhoog eller pelikan e i närheten så får upp det på sin radar i bilen/planet.
Vi bestämmer oss för det sisstnämmda och slänger iväg en Dz-becon samtidigt som vi sätter på våran cloak och väntar i spänning medan vi tittar bort mot horisonten efter nån pelikan.

Det dröjer länge innan vi ser en långt bort i fjärran som flyger åt fel håll, menvi hoppas att den är i range för vår DZ-becon ska skicka signaler till planet, och vi har tur, pelikanen vänder i fjärran och kommer lågsniffande in över landskapet, pressis innan Dz så stiger piloten i en 90 graders vinkel rakt upp och min assist inser att Covernanterna är pressis bakom kullen
eftersom att vår radar ger anmärkningar på 10m.
Vi inser att det e kört pressis när vi lägger märke till flera gröna gegga högar på marken bara en bit ifrån oss och innan jag förstår vad det är så ser vi 4 svarta prickar kommer från luften och landar rakt i dom, vi har tur: Piloten insåg faran och steg snabbt och gav order om Lz is hott och att den måste säkras först, i pelikanen satt det redan 2st Assult soldater samt 2 St. Medics.
En av deras unika saker dom kan göra är att droppa så kallat ?DroppGlue? till sig själva samt en till, dom är nu nere på marken och kommer springande mot oss.
Basen vi värkar ha legat och tittat på har visst varit ett mål för en annan recon patrull som ska ta sig in och slå ut 2st el nät som går till en baser längre bort, så vi e inte ensamma alls som vi trott, för överkullarna bakom oss ser vi 4st warhoogs kommer farande i en fin formation och stopp sladdar pressis framför oss.

Vi klättrar upp snabbt genom att trycka på (x) och byter på så vis platts med dom 2 som redan sitter där, Vi har nu fått order om att ingå i en ännu större attack mot ett annat mål och får order om att ta oss tillbaka till basen snabbt, Piloten i jeepen får sin order sammankopplat med våran och han drar iväg mot basen, dom 3 andra jeeparna stannar kvar och bakom oss och vi kan höra ett doft smatter från deras chaingunns, räddade i sista stund.
Vi sitter i jeepen i ca 5 min och snackar med varandra genom mic, tar det lite lugnt efter den nära striden: man har ju bara 10 liv per rond och sen e man död så det jäller att ta vara på det och använda sig av teamwork till 110%

Påväg tillbaka åker vi förbi 2St andra recon patruller som står vid temorära Dz-dropps för ammo och saker i väntar på info från commander innan dom ger sig ut till nästan waypoint.
Vi kör också förbi 2st skorpions som står och blir lagade vad det ser ut som av 2 St. enginers när plötsligt jeepen kränger till och vi tittar runt, vi har 2 St. covernant tanks bakom oss som har legat i bakhåll för ett annat anfall och nu försöker ta ut oss i köpet, vi flyger över en kulle med den grymt sköna fjädringen i warhoogen och ser att basen e nära.

Inaktiv

[[KAPITEL 4]

Jag tar upp min commsat och anropar commandern att stänga ner dörrarna till basen och det dröjer lite innan jag får en grön lampa på min commsat och vi ser att dörrarna börjar gå igen längre fram, pressis innan dom stängs så trycker vi oss i mellan med våran warhoog och vi hör hur tornen utanför samt skorpionerna vi såg öppnar eld mot tanken och dom förstörs i ett plasma moln.
Vi stiger av jeepen som sedan kör iväg till en hangar där den kan bli auto fixad av spelet, vi får genast en ny order inkl WP av commandern som visar att vi ska ta oss till ett av dom stora Pelikan dropp skeppen som finns i basen, om vi vill så kan vi byta vapen nu i men skiter i det, min assist fyller dock på med ammo och rechargar upp sin cloak och lika så min.

Pelikanen står på en landningsplatta och vi springer dit, tyvär är det e fullt i den första men det står 2 St pressis bakom och väntar.
Ska visst bli en stor attack tänker jag medan jag och min assist sätter oss i flyget, vi får klartäcken så fort alla pelikaner är fulla och vi stiger rakt upp, vi ser dom 2 andra pelikanerna bakom oss stiger upp dom också och lägger sig i formation bakom medan vi flyger iväg.
Medans vi sitter och tittar ut från där bak så inser jag att det är en perfekt likhet till halo 1 där man flyger in över vattnet med en annan pelikan nästintill direkt under och ska sättas ner på en Dz på en strand, jag trycker ner högra joysticks knappen för att få upp min karta och ser att vi e snart nära land, lampan i planet lyser grönt och vi slår ner i marken med en dov Dunns.

Det här e första gången jag ser en commander, han står på en warhoog vid kanontornet och ja va ska man säga, det e en spartan, och en av många commanders 10st på varje lag och som var och en har hand om 100 St. units uppdelade i olika grupper som snabbt och enkelt att kan användas när man väl lärt sig.

När vi kommer av så e det full rörelse, dom 2 andra pelikanerna har redan landat och motorerna blåser upp ett moln av damm, det e full aktivitet och vi delas in i 4olika squads, enkelt och smidigt så får vi order om att trycka på Y för gul squad, X för blå m.m. vi blir blå, och ser lite soldater här och var blinkar blått en stund innan det blåa håller sig till en liten markör ovanför deras huvuden.
Vi får en automatiskt WP till en av våran squad leaders (han med högst rang och som snabbt lottas ut inom spelets egen motor) och 2st warhoogs körs fram och vi hoppar upp på varsin, vi drar iväg samtidigt som vi ser pelikanerna lyfter från sina platser och flyger iväg,
Dock kommer dock inte långt innan 2St. attack plan från covernanternas sida kommer insvepande och plockar ner 2 av dom som sedan skruvar sig ner i vattnet med en explosion.

Fan tänker vi, därförsvann våran eskort hem, vi drar iväg upp mellan några bergs kedjor för att hinna undan medan kanontorna bak på våra jeepar smattrar loss för allt dom klarar, frågar min polare vart vi är och om han spelat förut och han säger ja det har han och den basen vi såg i början av spelet vi starta är en av många baser med el som måste stängas av för att vi ska kunna ta oss in i den ”stora main” basen för fienderna och det va en av dom sista som skulle tas ut, så nu e vi på väg för att sätta pungt för det här.
Jag frågar: Så det du säger e att vi är på G till deras bas? : ja får jag som svar, Nice, äntligen lite skjuta av, Ibland får man skjuta hela tiden förklarar han vidare och ibland ingenting, beror helt på vad för trupp man är, assult är oftast nästan alltid i hetzonen medan snipers håller sig på avstånd och plockar ut enstaka mål.

Inaktiv

[[KAPITEL 5]]

Warhoogen saktar in och vi får en waypoint om att hoppa av och sen 2 till vart vi ska.
Vi trycker (y) för att acceptera och springer iväg medans dom två warhoogsen gasar vidare och bort bakom en klippa.
När vi sprungit en bit så hinner plötsligt två fyrghulingar ifatt oss, Det är 2st HG med deras assists som kommer fram, dom har blivit sammankopplade med oss för understöd från flank höger dit vi ska.

Tillsammans sticker upp till kanten av en klippa där vi har fått order om att stanna medan HG springer vidare över en bro och ställer sig en bit bort, basen e en stor byggnad med ett stort blått ljus som går rakt upp i himlen och längre bort 4 St. till, det e ju 5 baser konstaterar jag och får svar att det är fem baser men det e också en hel del spelare online samt baserna e rätt så stora inuti, det slår mig att då att det kan ju förklar varför spelet tar upp 3½gig på hårddisken.

Längre bort vid basens kant så ser jag hur våra warhoogs sladdar in och börjar avfyra sina chaingunns, det rusar ut en hel del units ur basen som snabbt blir nermejade av kanontornen, min assist får skrika till mig i micken tack vare att spelet har ett nytt sorts ljudsystem som gör så att vapen eld och liknande lägger sig lite imellan snacket i micken så det låter mera som en strid.
Han säger till mig att han ser 4St. clakade covernants påväg på jeeparna, jag måste ta dom nu!

Blam Blam Blam!,

Får ner 3av dom men missar en som hinner fram och sätter på en granat på ena av jeeparna, BOOM, jeepen voltar upp i luften och landar på taket, flera av dom som sitter i har blivit slängde en bit bort och 2 e döda direkt medans en är alvarligt sårad och ligger still,
medans en annan försöker krypa iväg alvarligt skadad.

Jag ligger och plockar av covernants medan jag ser hur medics springer fram och sätter igång och helar upp honom. HG på min vänstra flank täcker dom med ett öronbedövande smatter undertiden man ser med en snygg animation hur deras assist matar dom med ny ammo.
Längre bort vid baserna så kan jag se spårljus av warhoogs kanoner samt laser beems och raketer flyga upp i lufften, Värkar gå hett till där borta tänker jag samtidigt som jag skjuter ner några till.

Inaktiv

[[KAPITEL 6]] SISSTA AVSNITTET]]

Vi får bort första attacken utanför basen och efter bara en liten stund kommer en lågsniffande pelikan inflygande och gör en LZ utanför, 10St. assult springer ut och tar sig in i byggnaden, --En hel assult squad, maffigt värre.
Baserna längre bort blir tysta strax efter också och jag kan urskilja pelikaner flyga därifrån och bort över landskapet, ihärdigt jagade av attack plan, men eftersom dom har ganska bra armour om man inte siktar in sig på motornera så hinner dom oftast tillbaka till basen om piloterna e bra på att flyga.
Lugnet avbryts plöttsligt av ett siren ljud och den blåa strålen har nu blivit röd längst bort, även basen jag tittar ner över blir röd och börjar tjuta, basen i mitten e inte långt efter och vi får var sin ny rödblinkande WP bakom oss.

Jag får reda på att baserna kommer sprängas och dom som e nära kommer garanterat dö,
Vi skyndar oss ner mot det hållet vi kom och vi blir hela tiden beskjutna av covernants som fortfarande ihärdigt krigar med assults och tanks och warhoogs runt oss, jag tar fram pistolen i fall det skulle bli till närstrid men vi springer på bergskammen men dom håller sig där nere så det e nog inte en så stor risk tänker jag.
Vi tar oss ner till LZ där det står 3-4St pelikaner och väntar och springer fram med våra HG vänner e pressis bakom oss.

Vi får hjälpa dom upp (genom att trycka på X -Y-B) i en viss ordning så hjälper vi upp dom och pelikanen lyfter, Två stycken till kommer ifrån stranden innan det börjar explodera.
Vi ser dock en av pelikanerna försöker lyfta men hinner inte upp och störtar rakt ner i en warhoog som kommer körande, båda sprängs i ett moln av eld, den andra pelikanen e dödsdömd och sprängs på marken, vi hinner dock iväg.
Skeppet skakar av tryckvågen och jag får upp en Good work Soldier mitt på tv rutan.

Mission finished!

Strax där efter landar vi i våran bas och får upp stats och saker på hur det gått m.m.
Jag sitter med ett flin framför tv, n och längtar till nästa rond som är olika för varje gång den starta, kartan ser aldrig sig lik ut och om man e trött på den gröna versionen med skog/vatten/ palmer, så finns et Is, sand, Grottor, och en hel inomhus bana, Nice tänker jag och säger tack för ett nice teamwork, och inser att min team mate fått mera kills en mig, fan du e bra på att sikta med ditt vapen säger jag och han skrattar, loggar sen ut och ska sova tungt.
Vi vann ju och en riktig soldat behöver slmmn har jag hört: P

Av/Sw_goliath

Inaktiv

On ni tycker historian va bra och har önskemål om nån anna spel historia, skriv gärna önskemål....

Kommande historior ca 2-3 dagar.
(Graw- War Rats en mmo historia)

Medlem

Där ser man.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

haha, jag ides inte läsa allt men jag kan säga en grej, det är svinroligt att göra "fantasysagor" och liknande sagor svinkul

Inaktiv

att vissa pallar...

1
Skriv svar